Ga naar inhoud

ftpaccess


Aanbevolen berichten

Heb een machine die aan twee netwerken hangt. Gebruikers die proberen te ftp'en via netwerk 1 mogen 'alles', als dezelfde gebruikers via netwerk 2 (office netwerk) proberen te ftp'en mogen ze alleen in hun home-directory komen. Ik kan helaas alleen het een of het ander voor elkaar krijgen. [code:1:38de3f3ef8]#ftpaccess class office guest a.b.c.50 a.b.c.147 limit office ........ loginfails 5 private no passwd-check none warn guestgroup users class local real x.y.z.* realgroup users[/code:1:38de3f3ef8] Weglaten van de laatste twee (of de laatste) regels zorgt voor beperkte rechten op het abc netwerk (maar totaal ge toeging via xyz netwerk). Toevoegen geeft uitgebreide rechten via xyz netwerk (maar totaal geen toegang via abc netwerk). Hoe moet ik ftpaccess opzetten om dit voor elkaar te krijgen?
Link naar reactie
wuftpd als webserver is enorm af te raden. Kijk eens naar proftpd of pureftpd. Overigens is ftpaccess ook een bestand wat volgens mij is bedoel om users in te zetten die geen access hebben, in tegenstelling van wat je van de bestandsnaam zou verwachte. Pin me daar niet op vast, ftp servers zijn te lang geleden voor mij
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...