Ga naar inhoud

Weet iemand een applicatie voor muzieknotatie?


Aanbevolen berichten

Ik ben sinds een paar maanden de Linux-wereld aan het verkennen. :o. Eigenlijk kan ik alles vinden wat ik wil 8), met één belangrijke uitzondering. Ik maak veel muziek en ben daarom op zoek naar een goede applicatie voor het editen van notenschrift. Mijn doel is in wezen niet meer dan het kunnen maken van nette pagina's bladmuziek, met vrije keuze in aantal notenbalken per systeem, bijschriften, maatsoorten etc. Verder is het erg handig om te kunnen transponeren. Is er iemand die zo'n applicatie kent? Dit is voor mij nog de enige hindernis die ik moet nemen om definitief afscheid van :evil: Windows te kunnen nemen. Midi-faciliteiten en gitaartabulatuur doen er voor mij absoluut niet toe. Het gaat om traditioneel notenschrift. Ik heb al flink wat distributies bekeken, onder andere Suze 8.2, Fedora 9, mandrake 9.2 en lindows. Verder gezocht op google, tucows en sourceforge. Maar ik heb nog niets bruikbaars gevonden, alleen in Suze vond ik iets wat geen printfunctie heeft :cry:. :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...