Ga naar inhoud

PII 233Mhz: Welke Versie RH?


Aanbevolen berichten

ha volk, ik heb pas een oud pc'tje van m'n zus over genomen (PII 233Mhz) en die wil ik gaan gebruiken als server (http, SoF, ssh, en mss irc). magoed, ik heb gehoord dat RedHat het beste is om als server te gebruiken ( ook al is 't niet zo, ik wil RedHat nu gewoon uitproberen.. ) maar welke versie zou die pc nog aankunnen? - dan bedoel ik niet 1.0 ofzo, maar een versie zonder bugs enzo, de beste ietsjes oudere dan redhat 9, want ik ben er van overtuigend dattie dat niet trekt heh - en waar kan ik die downen? danku.. D. edit: Er zit een HD in van 2GB, dus al te groot mag die niet zijn :P nog een edit: maarre ik krijg vast nog wel ergens een grotere HD vandaan, als 't moet :)
Link naar reactie
[quote:827c1f1329="Frommel"]Hmm... Met voldoende RAM (> 128 MB) zal RedHat 9 ook nog wel draaien denk ik. Met Gnome of KDE wordt het wel kantje boord, zou ik niet installeren als ik jou was. Heb je ook niet nodig op je server... Hier kun je'm downen: http://www.linuxiso.org/distro.php?distro=7 Gr. René[/quote:827c1f1329]hij heeft 64MB ram
Link naar reactie
wat is een migratiepad? ennuh security updates kan je toch downloaden? MrLeeJohn schreef: Zolang je geen grafische dingen doet is dat een perfecte server. Met Redhat 9 dus? ok.. ennuh.. is er een manier om dat te installeren via internet/netwerk ofzo, want het heeft een ook niet al te snelle cd-speler.. [size=9:72240491f3](omdat de post al op de 2e bladzijde stonmd zet ik ff een nieuwe reactie neer; ik ben er van overtuigd dat jullie wel antwoord weten op mijn vragen met jullie expertise :P)[/size:72240491f3]
Link naar reactie
Welke weg ga je op na 30 april? Als er geen security updates uitgebracht worden? (Heb je toch echt nodig voor een server) Niet echt zinvol om nu een RH9 server te installeren als je er over 15 dagen al geen patches meer kunt krijgen. De "opvolger" van RH9 is niet meer gratis, of betergezegd veel $$$. En nee, Fedora is op dit moment niet geschikt voor een serieuze server...
Link naar reactie
Ja, Progeny, maar daar moet je goed voor dokken. Voor de rest zijn er wat community projecten die het bijhouden, maar je kunt niet uitgaan van kwaliteit, continuiteit en tijdige updates. Als je nog niets geinstalleerd hebt is het IMHO veel verstandiger gewoon goed te beginnen en een distro te pakken die wel goed supported is...
Link naar reactie
[quote:52fb5a24e0="MAXimum"]ah zo.. en wat is een migratiepad, danieldk?[/quote:52fb5a24e0] Migratie betekent dat je naar een volgende versie kan gaan (upgraden). Wat danieldk bedoelt is als je van RH9 naar de volgende versie wil dat je geld moet betalen voor een licentie. Voor een gewone consument is dat best prijzig. Red Hat is sinds een paar maanden van hun 'gratis server'-model afgestapt en heeft nu een licentieprogramma. Daarnaast is er Fedora, maar dat is echter voor de leuk en voor te testen, maar geen productiesoftware. Kan bugs en instabiliteit bevatten. Geen goed alternatief dus voor servergebruik. Wel goede alternatieven: Mandrake, Debian, SuSe (dacht ik), en nog veel meer distro's. Kijk eens hier: http://www.distrowatch.com/
Link naar reactie
[quote:7362aff988="LibraOne"][quote:7362aff988="MAXimum"]ah zo.. en wat is een migratiepad, danieldk?[/quote:7362aff988] Migratie betekent dat je naar een volgende versie kan gaan (upgraden). Wat danieldk bedoelt is als je van RH9 naar de volgende versie wil dat je geld moet betalen voor een licentie. Voor een gewone consument is dat best prijzig. Red Hat is sinds een paar maanden van hun 'gratis server'-model afgestapt en heeft nu een licentieprogramma. Daarnaast is er Fedora, maar dat is echter voor de leuk en voor te testen, maar geen productiesoftware. Kan bugs en instabiliteit bevatten. Geen goed alternatief dus voor servergebruik. Wel goede alternatieven: Mandrake, Debian, SuSe (dacht ik), en nog veel meer distro's. Kijk eens hier: http://www.distrowatch.com/[/quote:7362aff988] ja dat antwoord zocht ik =) dus RedHat valt weg, en Suse ook ( dat kost toch ook geld...) ik ga voor mandrake, want die heb ik hier ook als dualboot-geval :P dus dat zal ook wel goed werken als server. zou ik gewoon mandrake 10.0 (Official) kunnen installeren op die pc of gaat dat niet werken?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...