Ga naar inhoud

[Fedora] Probleem !Help!


Aanbevolen berichten

Gisteravond heb ik de ISO's gedownload van [b:5b18902150]FedoraCore 1 Test 1[/b:5b18902150], heb ze op CD gebrand en daarna booten. Alles begint normaal, Anaconda start, etc. Dan als hij begint met "Lezen met installatie bestanden" loopt de boel vast en krijg een scherm met een fout.. :( Toen dacht ik, misschien ligt het wel aan de Cd’s, niet goed gebrand ofzo. Dus toen heb ik de ISO's in een mapje op m’n RedHat partitie gezet [i:5b18902150]/dev/hda5/fedora[/i:5b18902150], maar dan krijg ik alsnog die fout :x (ik boot dan met floppy). Heb ik daarna [b:5b18902150]Fedora Core 2 Test 2[/b:5b18902150] gedownload, misschien werkt dat wel... Brand ik alle vier de ISO, begint het gezeik weer..boot niet vanaf CD. Op de Cd’s of FTP server staan ook geen bootimages voor floppy's.. Wel staat er in een mapje een bestand met de naam "boot.iso". Brand ik dat op CD, boot het, kies ik als installatie medium CD, en tadaa... Krijg ik het bericht "Voor het gekozen medium zijn drivers nodig".. [color=red:5b18902150][b:5b18902150]A[/b:5b18902150]A[b:5b18902150]A[/b:5b18902150]RRGHHHH[/color:5b18902150]...?! .. :o Uiteindelijk heb ik geprobeerd Fedora Core 1 Test 1 te instaleren vanuit RH 8.0, maar die stopte meteen.. De Fedora Core 2 Test 2 installatie deed het goed, alleen daar krijg ik een lijst van ong. 200 RPM's die eerst dienen te worden geïnstalleerd voordat de installatie verder kan gaan.. :( Ik weet echt niet meer wat ik nog kan doen... Heeft iemand mischien dezelfde problemen gehad? En heeft er iemand een boot floppy [i:5b18902150](*.img)[/i:5b18902150] voor [b:5b18902150]Fedora Core 2 Test 2[/b:5b18902150]? Als iemand mij kan helpen..hartelijk bedankt :)
Link naar reactie
Ik ze idd niet gecontroleerd. Ik wil graag Fedora geruiken, maarja Ik wil het liever downloaden, scheelt toch weer 15 euro :wink: . Ik ga ze wel proberen opnieuw te downloaden, maar het zou fijn zijn als iemand een boot image voor een floppy voor core 2. :) [size=9:cf35456653]PS. Op kooplinux.nl zijn ze goedkoper en weet je ook zeker dat je een werkende ISO krijgt, daar kosten ze 4,- per CD, dus dat is 12 in totaal inc. verznedkosten..[/size:cf35456653]
Link naar reactie
[quote:bd9eef9486="kanatsky2"]Gisteravond heb ik de ISO's gedownload van FedoraCore 1 Test 1, heb ze op CD gebrand en daarna booten. Alles begint normaal, Anaconda start, etc. Dan als hij begint met "Lezen met installatie bestanden" loopt de boel vast en krijg een scherm met een fout..[/quote:bd9eef9486] [quote:bd9eef9486="kanatsky2"](ik boot dan met floppy). [/quote:bd9eef9486] Als je [b:bd9eef9486] Anaconda start etc [/b:bd9eef9486] hebt gezien is het opstarten vanaf CD1 al gelukt. Dus ik zie niet wat het opstarten vanaf floppy daar aan toe kan voegen. [quote:bd9eef9486="kanatsky2"]Ja, ik ga het nu opnieuw downloaden vanaf een andere server, misschien dat het dan wel werkt[/quote:bd9eef9486] Vanaf welke server had je eerst gedownload. En welke ga je nu proberen. Het was/wordt toch wel een locale mirrror? En wat belangrijk is, om wat voor een (merk) PC gaat het. Hoeveel RAM geheugen heeft die PC? Als je een scherm met een foutmelding te zien krijgt, post deze dan zover dat mogelijk is.
Link naar reactie
[quote:6138c53df5="kanatsky2"](ik boot dan met floppy). [/quote:6138c53df5] [quote:6138c53df5="jolo"] Als je [b:6138c53df5] Anaconda start etc [/b:6138c53df5] hebt gezien is het opstarten vanaf CD1 al gelukt. Dus ik zie niet wat het opstarten vanaf floppy daar aan toe kan voegen. [/quote:6138c53df5] Ik had daarna geboot met floppy omdat de ISO op m'n harde schrijf stonden en ik dacht de fout aan de CD lag. Als ik de CD's niet gebruik heb ik ze ook niet nodig, is het niet.. :wink: Fedora Core 2 is toch een test? Het heet wel zo op de site..maargoed. Ik heb nu Fedora gekocht op kooplinux dus..het zal wel goed komen :). Tnx
Link naar reactie
[quote:8e13cdb5a2="kanatsky2"]Ik heb nu Fedora gekocht op kooplinux dus..het zal wel goed komen[/quote:8e13cdb5a2] Fedora Core 1? Dus je PC voldoet aan de minimale systeem vereisten? [quote:8e13cdb5a2] To install Fedora Core from the CDs included with this book, you must have at least a Pentium-class CPU, 700MB hard drive, and 64MB RAM. You'll need at least 128MB to install using Fedora's graphical installer. A 10GB hard drive can easily host the entire distribution, leaving about 4GB free for other data. [/quote:8e13cdb5a2] Deze quote komt hier vandaan. http://www.informit.com/articles/article.asp?p=169466
Link naar reactie
[quote:e75decbdd6="kanatsky2"]Ja, mijn PC voldoet aan de systeemeisen. Ik heb een AMD AthlonXP 1800, 256MB DDR en 40GB HD. Ik heb idd Fedora Core 1 gekocht. [/quote:e75decbdd6] Prima. Ik neem aan dat je later nog wel het resultaat ervan vermeld. [quote:e75decbdd6="kanatsky2"]Heb ik daarna Fedora Core 2 Test 2 gedownload, misschien werkt dat wel... Brand ik dat op CD, boot het, kies ik als installatie medium CD, en tadaa... Krijg ik het bericht "Voor het gekozen medium zijn drivers nodig".. [/quote:e75decbdd6] Ik heb zelf inmiddels de 3 Fedora Core 2 Test2 iso's gedownload van ftp://ftp.quicknet.nl/pub/Linux/download.fedora.redhat.com/test/1.91/i386/iso Als ik koos voor de expert installatie door te typen achter de boot: [code:1:e75decbdd6] linux expert [/code:1:e75decbdd6][Enter] werd er hier ook om een driver disk gevraagd. Zonder deze driver disk kon er niet verder geïnstalleerd worden. Ik heb wel vaker beta- en rc Linux distro's getest, maar dat het installeren niet voltooid kon worden zonder driver disk, in een systeem waar de hd en dvd aangesloten zijn op de standaard ide controller, heb ik nog eerder gezien. Maar als ik bij de boot: direct [Enter] gaf zonder boot optie kon ik de installatie procedure wel voltooien. Fedora Core 2 Test 2 startte goed op.
Link naar reactie
Ja, ik de Fedora Core 2 Test 2 CD's (4CD's) had ik al, dus straks ga ik gewoon mijn Fedora upgraden, dit kan toch? Dat is toch ook het grote voordeel, dat je met Fedora niet die package depencies meer hebt, dus dat ik gewoon kan upgraden zonder dat ik eerst 20 RPM's nodig heb, die elk weer 4 RPM's nodig hebben, enz.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...