Ga naar inhoud

Autocad


Aanbevolen berichten

Peperduur en zwaar achter in onwikkeling tov Autocad: IGOS. Het draait op Unix, maar mogelijk ook op Linux. Ik werk er noodgedwongen mee, maar als ik het ooit voor het zeggen krijg, wordt dat porgramma vervangen voor iets van deze tijd. Ik dacht dat een licentie meer dan 5000 Euro kost. Tot Autocad 13 draaide het overigens ook op Unix.
Link naar reactie
Ja inderdaad autocad is een gigantisch zwaar programma, ligt er natuurlijk aan wat je tekent, maar ik ben meestal bezig met bouwtekenigen van woontorens en kantoren enzz en dat is vaak behoorlijk zwaar. Met autocad kan ik bijvoorbeeld niet met 512 intern uit de voeten, dan loopt ie te vaak vast omdat het geheugen vol is. Dit zijn natuurlijk wel hele zware tekeningen dan. En ik houd er van om veel tekeningen tegelijk open te hebben om goed te kunnen copy pasten. Maar niemand kent dus een gelijkwaardig alternatief....jammer.
Link naar reactie
[quote:97465ada43="Emielcuijk"]Met autocad kan ik bijvoorbeeld niet met 512 intern uit de voeten, dan loopt ie te vaak vast omdat het geheugen vol is.[/quote:97465ada43] Gebruik je nog WIndows 98? Een goed programma loopt nooit vast tengevolge van te weinig geheugen. Windows 98 is op dit punt niet robuust, en daar kan Acad14 ook niks aan doen (op zich heb ik alleen ervaring met Acad14). Als je Windows 2000 of XP gebruikt, dan heb je vermoedelijk te weinig virtueel geheugen.
Link naar reactie
Beste Hans, Ik gebruik windows 2000 icm acad 2002 met een swapfile van 1000 mb Maar toen ik nog 512 had en ik bezig was met voor de brandweer een brandkranenboek te maken (topografische kaart) en ik daarbij meer als 10 layouts (ik weet niet of je in 14 al layouts had) te laten regenereren had hij duidelijk een geheugen tekort en liep hij daardoor vast, dit was verholpen met een uitbereiding naar 1024. Dus al heeft de nt kernel (bij 2k en xp) een beter geheugen beheer kan de computer het toch niet aan als je een tekening van 25 mb opend die dan in het fysiek geheugen iets van 150 mb gebruikt en bij elke regeneratie van een layout nog meer geheugen gebruikt (deze slaat ie namelijk allemaal in zijn geheugen op om de volgende keer dat je die layout opend sneller te worden) dus ligt aan tekeningen en niet aan os, al is w98 wel een super kut os.
Link naar reactie
[quote:94cf1e98ea="Emielcuijk"]Ik gebruik windows 2000 icm acad 2002 met een swapfile van 1000 mb Maar toen ik nog 512 had en ik bezig was met voor de brandweer een brandkranenboek te maken (topografische kaart)[/quote:94cf1e98ea]Dat is inderdaad heel erg vervelend. Mijn ervaring is dat Windows 2000 en XP erg robuust zijn/waren. Ik zou in dit geval eerder twijfelen aan Autocad, maar ja, het blijft wel Windows. De laatste keer dat ik mijn computer tot de limiet heb gedreven met 256MB werkgeheugen was met een videobewerkingsprogramma. Die bleek uiteindelijk een swap van 1,5GB op te leveren. Mijn computer werd daardoor wel veel trager, desondanks bleef WIndows XP stabiel. Nu intern geheugen uitgebreid naar 768MB, dus ik hoop dat het geheugengebruik bij mij nu wat meer in balans is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...