Ga naar inhoud

Ik kan de HZ niet veranderen (Mandrake 9.1)


Aanbevolen berichten

Weet waar je aan begind als je ati drivers gaat installeren, want ik ben daar ooit mee begonnen en het heeft meer problemen gegeven dan wat dan ook. het verwijderd namelijk eerst het XFree86Config-bestand, dat bestand moet je dan weer op een aparte manier aanmaken. En toen het mij eindelijk gelukt was, dus dat de ati driver er goed op stond: kon ik de kleuren niet goed krijgen. dus heb uiteindelijk die ati drivers moeten verwijderen en terug naar de drivers die bij het os zat.
Link naar reactie
Zorg dat je in de console komt en gebruik daar "xf86cfg -textmode", daarmee kun je gedetailleerd je monitor e.d. instellen. Het voordeel is dat xf86cfg je huidige instellingen behoudt, dus je hoeft niet alles opnieuw te configureren. Overigens is het misschien aan te raden het Slackware Handboek te lezen. Ik weet dat je geen Slackware gebruikt, maar veel van de documentatie is op alle distro's toepasbaar, zoals de hoofdstukken over shell commando's en X configuratie: http://nl.slackfiles.net/documentatie/nl/books/slackware-handboek/html/slackware-handboek.html
Link naar reactie
ATI-drivers installeren is niet zo ingewikkeld hoor. Je zult idd even met 'fglrxconfig' een nieuwe XF86Config-4 file aan moeten maken, maar dat gaat eenvoudig met het beantwoorden van wat vraagen. Vervolgens kun je de file daarna naar wens verder editen. De driver ondersteunt idd alleen 24 kleuren, wat vervelend kan zijn als je bijvoorbeeld je computer op een beamer aansluit die enkel 16 kleuren of lager ondersteunt (dat overkwam mij helaas, dan moet je dus snel even naar de 'radeon' driver terugschakelen).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...