Ga naar inhoud

usbdevfs


Aanbevolen berichten

Telkens ik mijn PC opstart komt er in de /var/log/messages een lijn die mij niet bevalt, en dat is: "usbdevfs: remount parameter error." Ik vermoed dat het daardoor is dat ik met mijn usb modem geen verbinding met het internet meer kan maken. Deze lijn is er voor het eerst in gekomen na een kernel update. Een heropladen van linux echter(mandrake 9.1 met oude kernel) lost mijn probleem niet op. Kan iemand mij hierover enige uitleg geven? Alle sugesties zijn welkom. Dank U leo
Link naar reactie
[quote:8ef5416227="filou"]Telkens ik mijn PC opstart komt er in de /var/log/messages een lijn die mij niet bevalt, en dat is: "usbdevfs: remount parameter error." Ik vermoed dat het daardoor is dat ik met mijn usb modem geen verbinding met het internet meer kan maken. Deze lijn is er voor het eerst in gekomen na een kernel update. [/quote:8ef5416227] Hoe heb je die kernel update dan gedaan? Wellicht staat er iets bruikbaars in [url=http://www.linuxquestions.org/questions/showthread.php?threadid=56073]deze discussie op LinuxQuestions.org[/url]
Link naar reactie
Updating van de kernel is gebeurd volgens de regels geplukt van het internet: "Configuring the Kernel". Maar een volledig uitvegen en heropladen van linux lost het probleem niet op. Steeds blijf ik met de voorvermelde fout in de opstartprocedure. Zou het mogelijk zijn dat een update van de Kernel iets in de bios blijvend veranderd?
Link naar reactie
Zelfde resultaat. Zelfs een herinstalleren van linux (Mandreke 9.1) lost mijn probleem niet op. Het is daarom dat ik die vraag stelde i.v.m. de mogelijke verandering van de BIOS. Uit uw vorig antwoord heb ik die vermelde discussie op LinuxQuestions.org eens bekeken en afgedrukt. Daar lees ik ook: usbdevfs: remount parameter error. Uit die discussie ontneem ik ook de applicatie "USBVIEW" Als ik dit toepas op mijn systeem merk ik dat mijn usb poorten en zelfs mijn adsl modem wordt herkend. Ik neem aan dat ik daaruit kan besluiten dat er een andere reden moet zijn waarom ik geen verbinding met het internet kan krijgen? In de uitleg bij de usb karakteristieken in de linux kernel heb ik iets gelezen i.v.m. usbdevfs en devfs. Misschien ligt daar de oplossing. Ik zoek verder. Alvast wil ik U bedanken voor uw reakties.
Link naar reactie
[quote:efdb06facb="filou"] Zelfs een herinstalleren van linux (Mandreke 9.1) lost mijn probleem niet op. [/quote:efdb06facb] Bedoel je herinstalleren zonder of met opnieuw formatteren van de root partitie? [quote:efdb06facb="filou"] Het is daarom dat ik die vraag stelde i.v.m. de mogelijke verandering van de BIOS. [/quote:efdb06facb] Ik heb er zelf nog nooit van gehoord dat het compileren van de kernel, de BIOS zou kunnen wijzigen. Een computer virus zou dat wel kunnen, maar is vooralsnog alleen een probleem in Windows. [quote:efdb06facb="filou"] Uit die discussie ontneem ik ook de applicatie "USBVIEW" Als ik dit toepas op mijn systeem merk ik dat mijn usb poorten en zelfs mijn adsl modem wordt herkend. Ik neem aan dat ik daaruit kan besluiten dat er een andere reden moet zijn waarom ik geen verbinding met het internet kan krijgen? [/quote:efdb06facb] Werkte de usb modem dan nog wel toen je die [code:1:efdb06facb]usbdevfs: remount parameter error.[/code:1:efdb06facb] nog niet had? [quote:efdb06facb="filou"] Alvast wil ik U bedanken voor uw reakties.[/quote:efdb06facb] Graag gedaan. En je mag wel je zeggen. Verder zou je ook nog de outputs kunnen posten van je [code:1:efdb06facb] dmesg | grep usb [/code:1:efdb06facb] en [code:1:efdb06facb] cat /proc/mounts [/code:1:efdb06facb]
Link naar reactie
Antwoord op uw eerste vraag: Herinstalleren [u:88043c6ff7][b:88043c6ff7]met[/b:88043c6ff7][/u:88043c6ff7] opnieuw formateren. Ik heb mandrake 9.1 geinstalleerd op mijn 2e harde schijf (slave) volledig gescheiden van windowsXP harde schijf(master). Op uw tweede vraag kan ik niet antwoorden daar ik dat toen (bij de vroegere werking van de modem) niet onderzocht heb. Hieronder de gevraagde bijkomende inlichtingen. Voor zover ik daar iets van begrijp worden mijn usb poorten en zelfs de adsl modem, verbonden met een usb poort, wel herkend. Ook hier verschijnt weer die "usbdevfs: remount parameter error." fout. [i:88043c6ff7][b:88043c6ff7]Zonder modemaansluiting op usb poort:[/b:88043c6ff7][/i:88043c6ff7] [root@localhost leo]# dmesg | grep usb usb.c: registered new driver usbdevfs usb.c: registered new driver hub usb-ohci.c: USB OHCI at membase 0xd4932000, IRQ 5 usb-ohci.c: usb-00:01.3, Silicon Integrated Systems [SiS] 7001 (#2) usb.c: new USB bus registered, assigned bus number 1 usb-ohci.c: USB OHCI at membase 0xd4934000, IRQ 5 usb-ohci.c: usb-00:01.2, Silicon Integrated Systems [SiS] 7001 usb.c: new USB bus registered, assigned bus number 2 usbdevfs: remount parameter error usb.c: USB device 2 (vend/prod 0x41e/0x401e) is not claimed by any active driver. [root@localhost leo]# [u:88043c6ff7][b:88043c6ff7]Na modemaansluiting op usb poort[/b:88043c6ff7][/u:88043c6ff7] [root@localhost leo]# dmesg | grep usb usb.c: registered new driver usbdevfs usb.c: registered new driver hub usb-ohci.c: USB OHCI at membase 0xd4932000, IRQ 5 usb-ohci.c: usb-00:01.3, Silicon Integrated Systems [SiS] 7001 (#2) usb.c: new USB bus registered, assigned bus number 1 usb-ohci.c: USB OHCI at membase 0xd4934000, IRQ 5 usb-ohci.c: usb-00:01.2, Silicon Integrated Systems [SiS] 7001 usb.c: new USB bus registered, assigned bus number 2 usbdevfs: remount parameter error usb.c: USB device 2 (vend/prod 0x41e/0x401e) is not claimed by any active driver. usb.c: USB device 2 (vend/prod 0xb05/0x6206) is not claimed by any active driver. xdslusb.c: udsl_usb_init: driver version 2.0pre2 usb.c: registered new driver xdslusb xdslusb.c: udsl_usb_probe: trying device with vendor=0xb05, product=0x6206, ifnum 0 xdslusb.c: udsl_usb_probe: trying device with vendor=0xb05, product=0x6206, ifnum 1 xdslusb.c: udsl_usb_probe: device accepted xdslusb.c: udsl_usb_probe: trying device with vendor=0xb05, product=0x6206, ifnum 2 xdslusb.c: udsl_usb_init: driver version 2.0pre2 usb.c: registered new driver xdslusb xdslusb.c: udsl_usb_probe: trying device with vendor=0xb05, product=0x6206, ifnum 0 xdslusb.c: udsl_usb_probe: trying device with vendor=0xb05, product=0x6206, ifnum 0 xdslusb.c: udsl_usb_probe: trying device with vendor=0xb05, product=0x6206, ifnum 2 xdslusb.c: udsl_usb_probe: trying device with vendor=0xb05, product=0x6206, ifnum 2 [root@localhost leo]# [root@localhost leo]# cat /proc/mounts rootfs / rootfs rw 0 0 /dev/root / ext3 rw 0 0 none /dev devfs rw 0 0 none /proc proc rw 0 0 none /proc/bus/usb usbdevfs rw 0 0 none /dev/pts devpts rw 0 0 /dev/hdb8 /home ext2 rw 0 0 none /mnt/cdrom supermount ro 0 0 none /mnt/cdrom2 supermount ro 0 0 none /mnt/floppy supermount rw,sync 0 0 /dev/hda1 /mnt/win_c ntfs ro,noatime,nodiratime,uid=0,gid=0,umask=00,nls=utf8,errors=continue,mft_zone_multiplier=1 0 0 /dev/hda5 /mnt/win_d vfat rw 0 0 /dev/hda7 /mnt/win_e vfat rw 0 0 /dev/hda8 /mnt/win_f ntfs ro,noatime,nodiratime,uid=0,gid=0,umask=00,nls=utf8,errors=continue,mft_zone_multiplier=1 0 0 /dev/hdb6 /usr ext2 rw 0 0 /dev/hdb7 /var ext2 rw 0 0 [root@localhost leo]# Hierbij moet ik echter vermelden dat nijn adsl modem van AME komt. Type AAM6000... met ALCATEL chipset. dwz dat ik mijn adsl modem enkel met de hulp van SourceFourge.com, onder linux, in gang gekregen heb. Niettegenstaande de modem herkend wordt, kan ik nog altijd geen verbinding met het internet maken.
Link naar reactie
[quote:531f514408="filou"] Niettegenstaande de modem herkend wordt, kan ik nog altijd geen verbinding met het internet maken.[/quote:531f514408] Is dat modem het enige USB probleem of werkt er, zoals in [url=http://groups.google.nl/groups?q=usbdevfs:+remount+parameter+error+mandrake&hl=nl&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=b8h1uk%244d3%241%40hercules.btinternet.com&rnum=3]deze discussie,[/url] geen één USB apparaat?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:0952b4ab56="filou"] Mag ik binnen enkele maanden op jou terug komen daar ik voor onbepaalde tijd naar het buitenland moet.[/quote:0952b4ab56] Dat is geen probleem. Als je over paar maanden weer verder gaat met deze discussie, dan plaats je weer een nieuw bericht in deze topic. Wellicht zou je dan ook nog de topic titel kunnen wijzigen in één waar de kernpunt van je usb probleem instaat, zodat de kans op een antwoord groter wordt.
Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...