anoniem Geplaatst: 23 maart 2004 Delen Geplaatst: 23 maart 2004 Ik heb een eigen webservertje en daarop draait RedHat 9 met Webmin (heel compleet programma, www.webmin.com). Ik heb al het een en ander geprobeerd, maar wat ik heel graag wil is dat mensen via een site die daarop staat een mailtje kunnen sturen naar bijv. mij.., of naar iemand anders. Weet iemand of dit met sendmail kan, of is hier wat anders voor benodigd? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2004 Daar heb je iets als sendmail voor nodig en een cgi of php script die het mailen doet. Google maar eens naar "formmail cgi" Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2004 Ik heb al een perfect php-scriptje die perfect werkt op een "echte" webserver.., alleen als ik em uitprobeer op mijn eigen.., dan weigert hij (Als je verder nog informatie nodig hebt over instellingen ofzo, laat het me maar weten) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2004 Echter dan sendmail komen ze niet...... kijk naar de foutmelding en los het op.... BTW Webservers serveren web pagina's, ook echte. Mailserver mailen, zelfs sendmail ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2004 Ja.., ik weet wel dat sendmail HEEL VEEL opties heeft en dat er een config script in staat.., maar verder heb ik geen idee hoe je dat moet instellen. Staat dat toevallig ergens op een site ofzo? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2004 www.sendmail.org http://wiki.nedlinux.nl/index.php?page=Slackware+als+mailserver Over het algemeen is een default install van een MTA best wel in staat om lokaal een mailtje te bezorgen zonder verdere configuratie, sommige zelfs om extern een mailtje te bezorgen. Het wordt een ander verhaal als je mail wilt relayen voor anderen (smtp server zijn) Maar lees de foutmeldingen nu een en reageer er op..... of post ze hier. Sites over sendmail zijn er te veel om op te noemen. Zonder afbreuk te willen doen aan andere MTAs kan je sendmail de de-facto mailserver noemen. Een roep als "Hij doet het niet" is gebruikers gedrag..... en jij bent een sysop. Kortom.... het kan aan je script liggen het kan aan je MTA configuratie liggen maar zonder info weet niemand dat Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2004 Ik krijg geen foutmeldingen in dat script, en ik kwam er vandaag ook achter toen ik in de mailbox van de root ging kijken dat er 327 mailtjes stonden :S. Dus webmin ontvangt ze wel.., alleen dan moet ie ze nog versturen naar het vermelde adres in het php-script..... Maar ik neem aan dat dat in de instellingen van sendmail zit :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2004 Mits je wilt gaan configureren moet je webmin maar ff vergeten, want dat is alles wat het is: een luxe onoverzichtelijke configuratie tool. Verdiep je nu eerst maar een in je logs je apache error log, waar naar alle waarschijnlijkheid je php fouten in gemeld worden: /var/log/apache/error.log je sendmail log, waar sendmail z'n zaakjes logt: /var/log/maillog BTW Bestandsnamen zijn geldig op mijn systeem, ze kloppen niet per definitie met jouw systeem. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen