Ga naar inhoud

Klonen met Linux


Aanbevolen berichten

Hallo, :( kan iemand mij helpen ? In een oud nr. van ComputerTotaal (10-2003) staat een artikel over het klonen van een harde schijf via een Linux opstartdiskette van www.toms.net/rb ( blz.89 ) Als ik echter de diskette aan laat maken door het Linux commando, dan krijg ik steeds een foutmelding dat de diskette niet geformatteerd kan worden !?? Het schuifje staat goed, ik heb verschillende disks gebruikt zelfs een ouder type, maar niets helpt! Heb ik iets verkeerd gedaan of staat er misschien een fout in het artikel ? Alvast bedankt voor de hulp ! Gr. Pipi
Link naar reactie
Het is een ZIP-file die uitgepakt de volgende bestanden opleveren; Loadlin.exe Install.bat Tomsrtbt.lsm Zimage Initrd.img en nog een HTML en een FAQ bestand. Dan start ik de PC op in DOS ( via F8 ), en start de procedure met de opdracht Install. Dan wordt gevraagd om een diskette, na Enter gaat de Formattering aan de slag maar er komt vrijwel meteen een foutmelding: "error during fdFormat"
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...