Ga naar inhoud

Hoeveel aanhangers heeft MS?


Aanbevolen berichten

Hoeveel aanhangers heeft MS? Ik zal zeggen heel, heel erg veel. Als je de gemiddelde artikel op WebWereld leest die over MS of Linux gaat, zie je dingen als: - "MS heeft alles eerlijk verdient!" - "Allemaal gezeur van anti-MS Linux fanaten!" - "Zie je wel, Linux is onveilig" (zelfs elke keer als er een klein foutje wordt gevonden die eigenlijk niet significant is door dingen als chroot) - "Microsoft maakt gewoon de beste software. Die Linux idioten moeten oprotten met hun communisme." - enz. enz. enz. Voorbeeld: lees maar eens http://www.webwereld.nl/nieuws/reactie_compleet.phtml?id=18025 Ik zal toch echt zeggen dat de meerderheid voor MS is en niet tegen. Alle kritiek tegen MS wordt de grond in geslagen. Zelfs Slashdot is niet veilig. Ja de editors zijn duidelijk anti-MS, maar bij elk anti-MS artikel zijn er een heleboel mensen die MS verdedigen en een heleboel mensen die klagen dat Slashdot anti-MS en pro-Linux is. Al die mensen worden gemodereerd naar +5 (ook al zeggen ze dat ze vast naar beneden worden gemodereerd omdat ze pro-MS zijn). Alle kritiek tegen MS worden de grond in geslagen omdat ze anti-MS zijn en alle kritiek tegen Linux worden naar boven gemodereerd. Ja, ik denk dat MS *heel erg veel* aanhangers heeft.
Link naar reactie
Tja, software blijft wat dat betreft een vreemd iets. Mensen zijn blijkbaar huiverig voor MS en vooral voor het leveren van kritiek tegen MS. Verder weet de meerderheid niet beter, en dan is het product wat je gebruikt (ondanks de vele tekortkomingen) goed genoeg voor je. Verder is in het verleden al aangetoond dat MS mensen inhuurt om te reageren op nieuwberichten op bijv. slashdot en linuxtoday. Verder begrijpen veel mensen de kern van de zaak niet, het gaat er niet om dat ms additionele software meelevert, maar dat men het moeilijk, zo niet onmogelijk maakt om alternatieve software te bundelen met windows.. Max
Link naar reactie
Ik snap je bericht niet, het is intrappen van een open deur, prediken voor eigen parochie. Kortom, niet echt zinnig voor de discussie. Iedereen weet dat MS een enorme schare hondstrouwe aanhangers heeft, al dan niet 'geholpen' door een bijdrage uit Redmont. Eerlijk gezegd zal het de meeste gebruikers absoluut een worst wezen welk OS ze gebruiken, als [i:1bbc4dd7d8]zij[/i:1bbc4dd7d8] het maar kunnen gebruiken... De groep 'bewuste OS-gebruikers' is echter erg klein, waarbij vooral de Unix-varianten (Linux voorop) een bewuste keus zijn. Mac-gebruikers hebben nog minder keus: Mac-OS, Mac-OS of Mac-OS... Oh ja, er is ook nog een *nix-variant... :roll: Toch hoor je maar weinig Apple-gebruikers klagen, ondanks het Apple-monopolie op hun machines. Wellicht heeft dat te maken met de relatief weinige problemen die Mac-OS heeft en de redelijk beperkte gebruikersgroep: vooral animatiestudios ;) Voor de duidelijkheid: ik heb zelf een dual-boot met Win98SE en Suse 8.2 Pro ;) Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie
Zoals veel linuxgebruikers, ik niet, Windows tot op de grond afkraken, doen Windowsgebruikers dat kennelijk terug. Ik stoor me er eigenlijk niet aan, maar vindt het meer een gebrek aan beter weten voor die gebruikers. De hoop om overtuigde Windowsgebruikers op Linux over te laten schakelen op Linux heb ik eigenlijk al lang opgegeven -> misschien heb ik die wel nooit gehad... [quote:be1d8cd95e="M.V. Wesstein"] Mac-gebruikers hebben nog minder keus: Mac-OS, Mac-OS of Mac-OS... Oh ja, er is ook nog een *nix-variant... :roll: Toch hoor je maar weinig Apple-gebruikers klagen, ondanks het Apple-monopolie op hun machines. [/quote:be1d8cd95e] Apple vind ik eigenlijk een heel ander verhaal en kun je in mijn ogen niet vergelijken met andere pc's. Wanneer je een mac koopt, weet je dat daar eigenlijk maar een besturingssysteem voor ontwikkeld is en ga je daar ook mee akkoord (het kleine percentage linuxdistro's buiten beschouwing gelaten). Toen ik een Powermac G4 kocht, heb ik dat eigenlijk gewoon gedaan om Mac OS te kunnen gebruiken, omdat dit lekker werkt en een heerlijke stabiliteit oplevert. Verder heb ik ook maar weinig mensen horen klagen over OSX; misschien dat dit dan toch een stukken beter systeem dan Windows i.c.m. met een Mac (ik weet het eigenlijk wel zeker :) )
Link naar reactie
[quote:ddae6649e4="maximilaan"]Tja, software blijft wat dat betreft een vreemd iets. Mensen zijn blijkbaar huiverig voor MS en vooral voor het leveren van kritiek tegen MS. Verder weet de meerderheid niet beter, en dan is het product wat je gebruikt (ondanks de vele tekortkomingen) goed genoeg voor je.Max[/quote:ddae6649e4] Inderdaad. Windows klinkt voor veel mensen vertrouwd. Heb je een PC, dan heb je Windows, dus browse je met ecplorer, dus heb je een Antivirus. Ik moet toegeven dat, practisch gezien, windows erg vriendelijk is. Progs installeren en de-installeren gaat super makkelijk. Technisch gezien vindt ik het een slecht product. Om maar te spreken over vastlopers, die XP ook heeft, hoewel minder als zijn voorgangers. Verder is het product vatbaar voor virussen en inbrekers. En het is een bonk spyware.
Link naar reactie
Wat mij wel enigzins stoort is dat voor veel mensen Windows geen bewuste keus; ze kennen niet anders. Als ik op mijn werk vertel dat ik geen Windows gebruik maar een ander OS, wordt ik wazig aangekeken. Ik moet ze sowieso eerst gaan uitleggen wat een besturingssysteem is, en dat Windows er daar maar een van is. Voor de meeste mensen geldt: computer=Windows.
Link naar reactie
En voor het overgrote deel van de gebruikers is het ook maar beter om windows te gebruiken. Alles kan met windows en het werkt heel eenvoudig. Waarom zouden ze overstappen op iets anders en (zeker in het begin) er toch de nodige tijd en moeite in steken? Zelf heb ik ook linux geprobeerd, maar feit is dat ik graag spelletjes speel en graag MS office gebruik omdat ik dat vanwege m'n werk van binnen en van buiten ken. Na twee maanden linux eraf geknald want afgezien van de eerste twee weken werd het nauwelijks gebruikt. Ik snap die hele stammenstrijd tussen die OS-en ook voor geen meter, laat iedereen lekker gebruiken wat in zijn situatie het beste is. Momenteel bestaat er geen optimaal besturingssysteem en ligt het echt per gebruiker verschillend wat voor hem het beste is.
Link naar reactie
Ik heb zelf helemaal niets tegen windos, en als besturingssysteem voor de desktop is er ook niets mis mee. Wat me wel vreselijk stoort is de politiek die achter dit OS zit, dat is echt walgelijk. Ik vraag windos aanhangers (fanatieke) wel eens wat er gebeurt als Linux en zijn mede niet MS OS'sen uit zouden sterven, tja dan wordt vaak het erg stil.... Dit is natuurlijk ook wat mijnheer BG wil, je koopt een OS en de PC krijg je erbij, dit houd natuurlijk in dat het OS vreselijk duur zal zijn.
Link naar reactie
>ben het hier mee eens, alleen als je weet wat MS er allemaal aan doet om zijn product aan de man en vrouw te brengen, vindt ik dat dit wel een discussie waardt is. Lijkt mij dat die discussie niet op een Linux-forum hoeft/moet, maar op een Windows- of Microsoft-forum. Persoonlijk vind ik dit soort onderwerpen op Linux-forums erg misplaatst worden. Ooit werd het door een hoog newbie-gehalte gedoogd. Ik vind dat die tijd voorbij moet zijn en dat zelfs moderators dit soort topics moeten sluiten. Zo... dat vind ik dus... :evil:
Link naar reactie
[quote:98e10bc3f1="Tux Brothers"][knip] Dit is natuurlijk ook wat mijnheer BG wil, je koopt een OS en de PC krijg je erbij, dit houd natuurlijk in dat het OS vreselijk duur zal zijn.[/quote:98e10bc3f1] En nu is de prijs van MS producten laag ???? De prijs speelt bijna geen rol bij de bepaling van welk besturingssysteem men neemt. MS hoeft echt niet op prijs te concurreren, ze vragen nu al wat maximaal mogelijk is. Hoger gaan ze niet zitten, illegale kopien blijven in elke situatie immers een alternatief.
Link naar reactie
[quote:3524f3ea7b="PS"] Ik snap die hele stammenstrijd tussen die OS-en ook voor geen meter, laat iedereen lekker gebruiken wat in zijn situatie het beste is. Momenteel bestaat er geen optimaal besturingssysteem en ligt het echt per gebruiker verschillend wat voor hem het beste is.[/quote:3524f3ea7b] Het is idd opvallend dat je vaak (misschien goed bedoeld) discussies van pro-ms tegen pro-linux ziet en die dan vaak snel ook helemaal uit uit hun verband raken. Vrijheid van meningsuiting, geeft eenieder het recht om te zeggen (denken) wat hij wil. Dit kan ook minder leuke kanten hebben, als iemand erg zieke iedeeën heeft. Of het kan aanstoot geven, of irriteren wanneer iemand een beschouwing / betoog schrijft die niet spoort met de werkelijkheid of dat het simpelweg gewoon de lezer niet aanstaat. Dat irriteren is de laatste tijd vaak van toepassing in dergelijke discussie's om dat er dus kul argumenten en onjuiste feiten worden aangehaald. Maar goed, dat is helaas ieders goed recht...daarom moet je er ook geen druktes om maken. Een OS kies je omdat het voor jouw op dat moment het best is (in financieel opzicht, qua mogelijkheden, etc.) lijkt mij..., maar eenieder is daar vrij in. Het is net als een discussie waarom je een bmw moet rijden ipv een mercedes, waarin dan argumenten voorbij komen als 'bmw heeft 3 wielen, dus rijd die slecht' (kul argument, want geen feit...). Hopeloos zou je denken, maar dat moeten ze zelf weten. Waar wij (naar mijn mening :roll: ) onze pijlen op moeten richten i.p.v. deze irritaties alsmaar aanhalen zijn zaken die er wel toe doen voor ons. Bijvoorbeeld de OpenSource software perikelen, het ms-monopolie...(koop maar eens een laptop zonder software, moet je veel moeite voor doen -> "sorry m'neer, dat hoort er bij en zit bij de prijs inbegrepen".) en andere ontwikkelingen op het (open-source)software-front. That's just my honest opinion :)
Link naar reactie
[quote:a6fecc8380="MrLeeJohn"] Persoonlijk vind ik dit soort onderwerpen op Linux-forums erg misplaatst worden. Ooit werd het door een hoog newbie-gehalte gedoogd. Ik vind dat die tijd voorbij moet zijn en dat zelfs moderators dit soort topics moeten sluiten. Zo... dat vind ik dus... :evil:[/quote:a6fecc8380] Yep, maar jij bent geen moderator meer :D Ik heb een slotje in de aanslag, maar wil vooralsnog deze thread wel eventjes gedogen. Maar dan moet het uitgangspunt van de discussie wel bij linux blijven en het dus niet verzanden in een klaagzang jegens MS(-producten) Max
Link naar reactie
[quote:f06ba44aa5="maximilaan"]Yep, maar jij bent geen moderator meer[/quote:f06ba44aa5] LOL :D Nee je hebt wel gelijk Rinse dit gaat niet alleen maar over Linux-Windows etc. maar gaat over alles eigenlijk. Alles waar er maar 1 van in de markt is is natuurlijk nooit goed, de prijzen worden duur en de ontwikkeling gaat op een laag pitje. @ PS: Als je dat denkt dan vindt ik dit een beetje naief van je (ik bedoel dit niet rot overigens hoor :wink: ) het zijn namelijk de woorden van mijnheer BG zelf. Als er niets anders meer te krijgen is kun je er immers voor vragen wat je wilt, koop je het niet dan geen PC voor jou meer dus. @ Linux: Ik denk dat voornamlijk KDE dit erg goed allemaal inziet, ze zijn met een mega inhaalslag bezig, en het tempo waarin men dit doet is fantastisch. Op aanraden van Rinse (dat is de beste KDE deskundige die ik ken, zelfs een stuk beter dan die van dit forum :wink: ) heb ik KDE 3.2 geinstalleerd en ik vind het voor desktop gebruik super. Over de "stammen oorlog" ja daar snap ik ook niets van alhoewel ik het soms wel een beetje kinderachtig vind, juist omdat de Linux gedachte over vrijheid gaat, kat men soms windows gebruikers af en dat is toch wel tegentrijdig. Zo snap ik ook nooit iets van de zogenaamde "distro wars" ik zie eerlijk gezegd het nut er niet zo van in, gebruik gewoon de distro die bij je past en wees er happy mee. Nu stop ik met preken, anders ga ik teveel op de dominee lijken :D
Link naar reactie
[quote:78ae9e8b0f="yohanman"] Waar wij (naar mijn mening :roll: ) onze pijlen op moeten richten i.p.v. deze irritaties alsmaar aanhalen zijn zaken die er wel toe doen voor ons. Bijvoorbeeld de OpenSource software perikelen, het ms-monopolie...(koop maar eens een laptop zonder software, moet je veel moeite voor doen -> "sorry m'neer, dat hoort er bij en zit bij de prijs inbegrepen".) en andere ontwikkelingen op het (open-source)software-front. That's just my honest opinion :)[/quote:78ae9e8b0f] volledig mee eens... hier is iemand van ms die de pretentie heeft om te beweren dat Open Source een bedreiging voor de software industrie is :P ...waarschijnlijk bedoeld hij met 'software industrie' hun (microsoft) zelf... :D ...lol...--> http://www.infoworld.com/article/04/03/16/HNopensourcemodel_1.html http://www.macworld.co.uk/news/main_news.cfm?NewsID=8187
Link naar reactie
>Yep, maar jij bent geen moderator meer Nee, maar mijn mening blijft hetzelfde :wink: mag wel he? Overigens is dit een goed moment om je een vette pluim te geven voor je werk als moderator hier, Rinse. Wilde ik je IRL geven laatste nedlinux-dag, maar toen was het te druk... en net toen jij kwam moest ik naar huis wegens verplichtingen elders. Desalniettemin welgemeend!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...