Ga naar inhoud

Kernel 2.6.3 prob


Aanbevolen berichten

Hi, ik heb zojuist kernel 2.6.3 configged,compiled,installed,booted.. (ervoor was het 2.4.21-default.. en nog steeds SuSE 9.0) Nu, als ik boot(met LILO), load en beweegt de text.. tot ik kom aan de line "Detected bla MHz processor." dan blijft de text gewoon stilstaan tot X opstart met login screen. Als ik vanuit X terug ga naar textmode (init 3) kom ik terug op die text, die nog altijd het zelfde is :\ Wat ik [i:093fb1a4ae]wel[/i:093fb1a4ae] kan is dan inloggen en commands uitvoeren (blindelings dan want ik zie niet wat ik typ) Zou iemand een middel weten om van dit rare probleem af te komen? alvast bedankt
Link naar reactie
[quote:9b711d0a27="FST"]Nu, als ik boot(met LILO), load en beweegt de text.. tot ik kom aan de line "Detected bla MHz processor." dan blijft de text gewoon stilstaan tot X opstart met login screen. [/quote:9b711d0a27] Dat zou wellicht aan de framebuffer kunnen liggen. In /etc/lilo.conf staat waarschijnlijk iets zoals [code:1:9b711d0a27] vga=0x317 [/code:1:9b711d0a27] Deze zou je kunnen wijzigen in [code:1:9b711d0a27] vga=normal [/code:1:9b711d0a27] Na deze wijziging geef je de commando [code:1:9b711d0a27] lilo -v [/code:1:9b711d0a27]
Link naar reactie
mja wat zou ik dan veranderen aan config? Wat ik voor dit prob had was nog erger, toen ik niet in X zat, als je normaal die native text moet zien, zag ik nix(zwart scherm), toen zei er iemand om vga=normal te zetten ipv vga=0x311(stond er eerst, was nog van oude kernel), bij boot options. Dat heeft het zowat de helft geholpen... < edit > Wat doet "lilo -v" ? Hebik nogniet gedaan, wel /sbin/lilo ge-execute om de verandering bij volgende boot te zien
Link naar reactie
Helpt nix.. of toch niet genoeg Als ik een andere vga mode pak dan is de text wel kleiner, maar blijft die nog staan... mischien ligt het niet aan die vga mode... het normale dat er eerst stond is 0x311 maar dat maakt scherm zwart bij 2.6.3 bij de vorige kernel (2.4.21-default) was dat niet het geval...
Link naar reactie
[quote:ac5d74eaa7="FST"]mischien ligt het niet aan die vga mode... [/quote:ac5d74eaa7] Maar hoe had je dan de kernel gecompileerd. Heb je die config file in de boot map naar de kernel source map gekopieerd [code:1:ac5d74eaa7] cp /boot/config-2.4.21-99-4G /usr/src/linux-2.6.3/.config [/code:1:ac5d74eaa7] of heb je die config file niet gebruikt. Je zou in ieder geval kunnen controleren in de kernel source map typen [code:1:ac5d74eaa7] make menuconfig [/code:1:ac5d74eaa7] en controleer kernel optie Device Drivers > Graphics support > Heb je support geselecteerd voor [code:1:ac5d74eaa7] [*] frame buffer device <M> VGA 16-color graphics support [*] VESA VGA graphics support [/code:1:ac5d74eaa7] en in Console display support [code:1:ac5d74eaa7] <M>Framebuffer Console support [*] Select compiled-in fonts [*] VGA 8x8 font [*] VGA 8x16 font [/code:1:ac5d74eaa7] en Logo configuration [code:1:ac5d74eaa7] [*] Bootup logo [*] Standard black and white Linux logo [*] Standard 16-color Linux logo [*] Standard 224-color Linux logo [/code:1:ac5d74eaa7]
Link naar reactie
ik heb nu de nieuwste kernel (2.6.4), daar heb ik de hierboven genoemde dingen afgezet, vga=normal gedaan en het werkt :) ik heb een ATI rage pro (niet 128 die in de support list staat) ik gebruik twm windowmanager (dus geen KDE,GNOME,..) het is tenslotte voor server/router nu ben ik nog bezig met dingen die niet willen loaden bij boot (sshd,cron,mdx,..) die ff later dan wel loaden, ik doe nu veel dingen in config "M".. dus moet nog zien wat dat geeft... maar bedankt voor de hulp alleszinds :)
Link naar reactie
Let op dat SuSE zo nu en dan een beetje vreemde volgorde van opstarten heeft, en je dit wellicht handmatg in /etc/init.d/ goed moet zetten. Persoonlijk maak ik altijd ff een copy van rc3.d zodat ik die nadat SuSEConfig gedraaid heeft weer terug kan zetten, want na al die jaren ben ik er nog steeds niet achter in welk file SuSE de bootvolgorde vastlegd zodat ik hem daar goed kan zetten. vb. SuSE maakt van mijn adsl opstartscript altijd ene S1adsl terwijl dan natuurlijk mijn eth0&1 nog niet in e lucht zijn, en ik moet dat dus altijd weer handmatig goed zetten :(
Link naar reactie
ja die bugs he :\ Ik heb nu paar keer zitte compilen want ik had problemen bij boot, en had de modules nogniet compiled... Nu, als ik doe dus dit command: "make O=build/ bzImage modules modules_install" als ik in usr/src/linux-2.6.4/ zit en dus compilen naar de dir "build" .. maar na enige tijd komt er deze error: ... CC [M] drivers/char/rio/rioctrl.o CC [M] drivers/char/rio/riointr.o CC [M] drivers/char/rio/rioparam.o CC [M] drivers/char/rio/riopcicopy.o CC [M] drivers/char/rio/rioroute.o {standard input}: Assembler messages: {standard input}:2283: Error: value of ffffffffffffff75 too large for field of 1 bytes at 00000000000017fb make[4]: *** [drivers/char/rio/rioroute.o] Error 1 make[3]: *** [drivers/char/rio] Error 2 make[2]: *** [drivers/char] Error 2 make[1]: *** [drivers] Error 2 make: *** [modules] Error 2 ZVB:/usr/src/linux-2.6.4 #
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...