Ga naar inhoud

apollon wil niet.


Aanbevolen berichten

Apollon op Suse 9.0 met KDE32 geinstalleerd mbv de volgende howto: http://www.kde.nl/doc/apollon/ Ik krijg bij het opstarten de volgende melding: -Fout tijdens verbinden De giFT-daemon, welke verantwoordelijk is voor het verbinden met de verschillende netwerken lijkt niet actief te zijn en ik ben niet in staat deze te starten Waarschijnlijk is uw giFT-installatie beschadigd. Probeer giFT handmatig te starten met het commando "giftd" vanaf de commando-prompt. Als dit fouten geeft, dan is er waarschijnlijk een interne fout in giFT of in uw giFT-configuratie. Zie de giFT-homepage op http://giftproject.org voor hulp.- giFT is geinstalleerd in /usr/local/lib , als ik giftd doe krijg ik de melding dat "libgift.so.0" er niet is, maar dat ook in die directory. :cry: Wie heeft raad!
Link naar reactie
ldconfig maakt een soort index/cache aan van alle shared libraries (.so files dus) die op een locatie staan die in /etc/ld.so.conf staan opgegeven. Programma's die een shared library nodig hebben kunnen dan van deze index gebruik maken om de desbetreffende library terug te vinden. Normaal gezien moet bij het installeren van elke nieuwe library ldconfig worden uitgevoerd, anders zullen andere programma's die library niet kunnen terugvinden. Meestal wordt door het installatiescript van het programma (of de package installer van de distributie, zoals rpm of apt-get) automatisch ldconfig uitvoeren. Dat dit nu bij apollon niet gebeurd is, lijkt mij een foutje in de installer. Voor meer uitgebreide info: tik man ldconfig ;-) Groetjes, Herr Bamb
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...