Ga naar inhoud

[Mandrake 9.2] Trager dan verwacht


Aanbevolen berichten

Sinds gisteren draai ik Mandrake 9.2 op een P3, 128 MB geheugen. Tegen mijn verwachting in is hij niet 'razendsnel' maar duurt bijvoorbeeld het openen van een applicatie best wel lang. Ook het spelen van TUX RACER (?) gaat niet, de muiscursor blijft een paar seconden 'achter lopen'. (Ik weet het, niet het meest relevante onderdeel, maar toch...) Hoe kan dit komen? Kan het met mijn videokaart te maken hebben? (Matrox Millenium G200 8MB) Overigens ben ik voor de rest wel errug tevreden met mijn eerste Linux ervaring! Uitgebreide en gebruiksvriendelijke software! TOP!
Link naar reactie
[quote:ea37f2456f="KayJay"]- wordt localhost goed ge-resolved?[/quote:ea37f2456f] Kan ik dat zien door http://localhost in een browser in typen? Ik krijg dan nl. als resultaat: Er deed zich een fout voor tijdens het laden van http://localhost: Kon geen verbinding maken met host localhost. [quote:ea37f2456f="KayJay"]- welke services starten er bij jou default op ?[/quote:ea37f2456f] Waar kan ik dat zien? :oops: Ben nog redelijk Linux newbie...
Link naar reactie
[quote:e89147bf13="KayJay"]- welke services starten er bij jou default op ?[/quote:e89147bf13] gevonden 8) zijn er nog al wat, geen idee wat het allemaal betekent: alsa apmd atd crond devfsd dm fam harddrake keytable kheader netfs network nfslock numlock portmon portmap random rawdevices sound syslog tmdns webmin xfs xinetd
Link naar reactie
[quote:2f0c6912dd] gevonden zijn er nog al wat, geen idee wat het allemaal betekent: alsa apmd atd crond devfsd dm fam harddrake keytable kheader netfs network nfslock numlock portmon portmap random rawdevices sound syslog tmdns webmin xfs xinetd [/quote:2f0c6912dd] Disable de volgende: alsa apmd atd <---- crond devfsd dm fam <--- harddrake <--- keytable <--- kheader <---- netfs <---- network nfslock <---- numlock portmon <-- portmap <--- random <--- rawdevices <--- sound syslog tmdns <--- webmin <--- xfs xinetd <--- en plaats je /etc/hosts eens even hier alsmede /etc/sysconfig/network een ifconfig lo output zou ook handig zijn
Link naar reactie
[quote:49d59632e5="KayJay"] Disable de volgende: alsa apmd atd <---- crond devfsd dm fam <--- harddrake <--- keytable <--- kheader <---- netfs <---- network nfslock <---- numlock portmon <-- portmap <--- random <--- rawdevices <--- sound syslog tmdns <--- webmin <--- xfs xinetd <---[/quote:49d59632e5] done! [quote:49d59632e5="KayJay"]en plaats je /etc/hosts eens even hier alsmede /etc/sysconfig/network een ifconfig lo output zou ook handig zijn[/quote:49d59632e5] /etc/hosts : 127.0.0.1 localhost /etc/sysconfig/network: NETWORKING=yes hoe kom ik aan een ifconfig lo output? (en wat is dat?)
Link naar reactie
[quote:f13a8033dc] hoe kom ik aan een ifconfig lo output? (en wat is dat?) [/quote:f13a8033dc] Open even een terminalvenster (konsole bijv.) en typ het commando ifconfig lo als die niet werkt, typ dan /sbin/ifconfig lo ifconfig is te vergelijken met het commando ipconfig onder Windows, het geeft je informatie over je netwerkinterfaces. typ ifconfig om alle netwerkinterfaces te bekijken. Max
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...