Ga naar inhoud

[Red Hat 8.0] Gnome firewall problemen


Aanbevolen berichten

Als nieuweling met Linux heb ik Red Hat 8.0 op een Pentium 400 geinstalleerd. Ik zit achter een router die ik met de Mozilla browser kan benaderen, de netwerk verbinding werkt dus, alleen kan ik geen internet verbinding maken. Volgens mij is de ingebouwde firewall de boosdoener, maar wat ik ook doe, de firewall weigert de instellingen die ik invoer op te slaan. Ik ben ingelogd als root, wat doe ik fout?
Link naar reactie
[quote:52df632ef1="shake"]Ik zit achter een router die ik met de Mozilla browser kan benaderen, de netwerk verbinding werkt dus, alleen kan ik geen internet verbinding maken. [/quote:52df632ef1] Bedoel je een hardware-router? Heb je dit probleem alleen met Red Hat 8.0? Sommige providers gebruiken het mac adres als identificatie. Lees ook [url=http://www.chelloo.com/forum/index.php/topic,4134]deze discussie.[/url]
Link naar reactie
[quote:270f40f62e="jolo"]Bedoel je een hardware-router? Heb je dit probleem alleen met Red Hat 8.0? Sommige providers gebruiken het mac adres als identificatie. Lees ook [url=http://www.chelloo.com/forum/index.php/topic,4134]deze discussie.[/url][/quote:270f40f62e] Sorry, ik ben onvolledig geweest. Ik zit achter een E-tech router (hardware dus) met een ADSL verbinding. Achter deze router zit ook mijn andere pc die Windows 2000 draait. Met de Windows pc kan ik zo het internet op, met de Linux pc lukt het echter niet. Via "systeeminstellingen-pakketten" heb ik de beveiligingssoftware (red hat-config-securitylevel) inmiddels verwijderd, maar nog steeds geen verbinding. Zou de fout in de netwerkkaart configuratie zitten (realtek RTL-8139)??
Link naar reactie
hoedje >systeeminstellingen >netwerk daar configureer je de netwerk-kaart . Kies bv 192.168.1.10 met subnetmask 255.255.255.0 met IP 192.168.1.1 (handmatig) daarna primaire DNS=192.168.1.1 opslaan en kijk wat het resultaat is. Werkt dit, reboot de computer en kijk of eth0 wordt geactiveerdt bij booten. Hou ons op de hoogte :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...