Ga naar inhoud

Bandbreedte reserveren voor SSH


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi luitjes, Ik heb een vraagje over hoe je in linux bandbreedte kunt reserveren voor een bepaalde service. Daar schenen pakketjes voor te zijn. Om mijn situatie even uit te leggen. Ik heb op mijn RH9 servertje thuis overnet command line based draaien. Die slurpt al mijn bandbreedte op! Als ik nu vanaf ergens anders d.m.v. SSH wil inloggen om mijn downloads te bekijken of iets toe te voegen dan gaat dat natuurlijk super traag. Is er een manier waarop ik een klein gedeelte van mijn bandbreedte kan reserveren voor SSH en hoeveel moet dit dan ongeveer zijn om toch als overnet staat te slurpen normaal in te kunnen loggen? Alvast bedankt! vr.gr. Peter
Link naar reactie
[quote:5fcd66b746="R@deviL"]Is er een manier waarop ik een klein gedeelte van mijn bandbreedte kan reserveren voor SSH en hoeveel moet dit dan ongeveer zijn om toch als overnet staat te slurpen normaal in te kunnen loggen?[/quote:5fcd66b746] Zoek de "wonder shaper" van Bert Hubert. Gebruik ik ook en werkt als een banaan. Let op dat je als je in het geval van een ADSL aansluiting het aantal megabit van je bandbreedte in moet gaan vullen als KB/s, dat je dan deelt door 9,6 in plaats van 8: het ATM protocol heeft namelijk ook overhead.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...