Ga naar inhoud

Samba probleem


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een satelliet ontvanger waarop linux als besturings systeem is geinstalleerd, als ik samba probeer te installeren krijg ik na een tijdje wachten de mededeling "short write". Als ik daarna samba probeer te starten lukt dat niet. Als ik SMBD wil starten geef ik vooraf het commando "ps -efw | grep -i smbd" en daarna SMBD [ enter] SMBD staat bij mij in de dir /var/bin. (411 Kb) Ik heb de volgende vragen: 1. wat betekent "SHORT WRITE" 2. Staat SAMBA in de juiste dir en waarom wil het niet starten. 3. Ik weet waar ps en grep voor staan, maar waar staat -efw en -i voor.
Link naar reactie
Als het hier onozelaars betrof had ik de vraag niet gesteld dus dat zal wel meevallen. Samba moet geinstalleerd worden om van uit windows de harddisk van de satelliet ontvanger te benaderen en om bestanden daarvan naar de PC te halen. Ik heb me overigens bedacht dat de kreet "Short Write" ook van telnet afkomstig kan zijn want middels dit programma installeer ik Samba.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...