Ga naar inhoud

squid of niet?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik moet gebruikers internet toegang geven via mijn server (linux dhcp). Mijn server maakt verbinding via een proxy met het internet. Die proxy wordt verder niet beheerd door mij en ik kan daar dus ook niets aan veranderen. Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn gebruikers (samba) nu het internet op kunnen via mijn server? Moet ik daarvoor squid gebruiken? Ik heb al wat met squid geprobeerd maar ik krijg het niet aan de praat. Bij voorbaat dank. :)
Link naar reactie
Ik weet er ook niet veel van maar volgens mij werkt [b:fd55e1b217]squid[/b:fd55e1b217] met een acl (access controle list) hierin geef je de ip's of subnetten op die jou squid server (proxy server) gebruikt. Maar hoe je dan de proxy naam aanmaakt die de user gaat gebruiken weet ik niet. En de netbios naam gebruikt ie helemaal niet volgens mij. [u:fd55e1b217][i:fd55e1b217]Topografie:[/i:fd55e1b217][/u:fd55e1b217] [b:fd55e1b217]Bestaande situatie=[/b:fd55e1b217] -Er draait een proxy waar de linuxserver aan zit. -Er draait een sambaserver die werkt ook. -Via de linuxserver kan ik dus het internet op door de bestaande proxy te gebruiken. [b:fd55e1b217]Moet worden=[/b:fd55e1b217] -Nu moet de linux server toegang geven aan de gebruikers (winxp) om op het internet te komen. -Dus niet rechtstreeks via de bestaande proxy.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...