Ga naar inhoud

Hoe de benamingen van de werkbladen permanent wijzigen?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik gebruik al enige tijd RedHat versie 9.0, met grafische kde-omgeving, waarbij ik regelmatig gebruik maak van de verschillende werkbladen. Nou heb ik de mogelijkheid gevonden om de werkbladen te hernoemen naar benamingen welke ik zelf vaak gebruik, zoals o.a. python. Echter, wanneer ik de computer opnieuw opstart staan de werkbladen gewoon weer op de standaard instellingen; werkblad1, werkblad2, enz.... Ook wanneer ik als root de benamingen wijzig staan ze bij de eerstvolgende opstart toch weer op de standaard benamingen. Wie weet hoe ik de benamingen van de werkbladen permanent kan wijzigen? Met vriendelijke groeten, W.Tulp
Link naar reactie
in [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=112990[/url]dit topic[/url] kreeg ik advies hoe ik dat moest doen bij een commando. Ik weet niet of jij die werkbladen hernoemt met een commando maar ik quote even: [quote:8ae8671119="maximiliaan"] Dat kun je op verschillende manieren regelen. Hier noem ik 2 manieren: 1: plaats het commando in het bestand ~/.bashrc 2: plaats keycode 94=bracketright bracketleft in het bestand ~/.Xmodmap en voer eenmalig het commando xmodmap ~/.Xmodmap uit.[/quote:8ae8671119] ik heb de 1e gedaan en die werkte prima.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...