anoniem Geplaatst: 28 januari 2004 Delen Geplaatst: 28 januari 2004 Hallo Allemaal, Ik heb een vervelend probleem, ik kan namelijk mail e-mail niet meer ophalen... Het probleem is als volgt: Ik heb een eigen (dedicated) webserver met SuSE Linux erop, en dus ook een mailserver. Hierop staan ook een aantal POP3 boxen die ik dagelijks leeghaal. Sinds kort ben ik over gegaan van een CHELLO internet verbinding naar ADSL 8mbit van Xenosite (XSDSL). momenteel heb ik de Chello verbinding ook nog, omdat ik nou eenmaal niet zonder mijn internet verbinding kan... Als ik nu verbinding maak via ADSL, krijg ik geen verbinding meer met mijn POP boxen... foutmelding outlook express: [code:1:e6978a9101] Your server has unexpectedly terminated the connection. Possible causes for this include server problems, network problems, or a long period of inactivity. Account: 'info@***.com', Server: 'pop.***.com', Protocol: POP3, Port: 110, Secure(SSL): No, Error Number: 0x800CCC0F [/code:1:e6978a9101] Het vreemde is echter, dat als ik POP boxen leeg probeer te halen bij andere providers (andere servers) dat het wél lukt... (met de ADSL verbinding) Ik heb mijn ADSL provider al gebeld, maar die zeggen dat hun poort 110 openstaat, en dat het dus zou moeten werken... Heeft dit probleem misschien te maken met een instelling van mijn server? Is mijn internetverbinding soms te snel? [toevoeging] Als ik verbind via FTP werkt het ook niet... SMTP email verzenden weer wel... en een SSH verbinding ook... ik weet het echt niet meer :X :? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2004 Ik heb een email gehad van XSDSL, en ondertussen is het probleem opgelost. Ik moet zeggen dat de support niet tegen valt. mail van XSDSL:[quote:090dc0eb3a][..] Kennelijk hadden we uw verbinding al vast gezet op het gegeven mac adres. Uw vaste IP adres is 62.***.***.*** maar ik heb nu ook alvast de host records goed gezet. Helaas is het met dns servers wel zo dat het soms tot wel 48 uur kan duren eer er veranderingen opgemerkt worden. Als de dns servers welke door uw server gebruikt worden lang 'cachen' kan het dus nog even duren. U kunt het natuurlijk altijd meteen proberen maar dan weet u alvast dat het nog even niet zou kunnen werken. Ik weet inmiddels zeker dat het aan de host records en dus de nogal paranoia opstelling van jullie server ligt. Ik heb zojuist ook nog even een telnet op poort 110 geprobeerd vanaf een host waarvan ik weet dat de records niet goed staan en dat ging dus niet! Met vriendelijke groet, *** XenoSite/XSDSL Support.[/quote:090dc0eb3a] host record probleem dus... maar de DNSes zijn geupdate, en ik kan mijn mail weer ophalen. :) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen