Ga naar inhoud

ethernet kaart vinden op linux red hat 9.0


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:914823d30e="fietsie"]hallo ik red hat 9.0 installeerd op een aparte pc om als game server te dienen.nu probeer ik op het internet te komen maar hij kan geen verbinding maaken omdat die de ethernet kaart niet vindt .de kaart staat ook niet in de lijst van ethernet kaarten .ik snap niet hoe ik dat voor me kaar kan krijgen .ik heb adsl van planet[/quote:914823d30e] Wat voor chip heeft de ethernet kaart? Als je dit niet weet kun je bijvoorbeeld eens in de output van 'dmesg' zoeken of met 'cat /proc/pci' kijken.
Link naar reactie
Als je RH9.x installeert gaat het gewoon goed, hij/zij detecteerd je kaart en kijkt of er al dan niet een verbinding aan zit. Tenminste.. die ervaring heb ik. Ik draai zowel XP-home als RH9 op een fijutsu/simens bak. Eerst XP er op, dan met PM8.0 de zaak opdelen en instellen, booten vanaf RH9-cd1............ etc. Ne pas de Probleme!, alles werkt. Of ik nou stand-alone, server, of whatever install, het werkt en heb inet verbinding. Ok, 'k werk via een router (DHCP enable) Greetz bye mike
Link naar reactie
Hm.. zou zo moeten zijn ja.. Heel toevallig is redhat/fedora de enige linuxdistro waar ik zelf ook problemen heb gehad met het niet herkennen van een realtek kaartje. Dat is dus gewoon belachelijk. Verder heb ik onlangs nog ruzie met redhat/fedora gehad, omdat mijn als4000 geluidskaart ook niet werd herkend....geen kernelsupport. Ook dat probleem heb ik bij andere distro's nog nooit meegemaakt. Leuk voor op een server, maar als desktopsysteem heb ik zo mijn bedenkingen. Natuurlijk zijn er workarounds, maar daar zit ik niet op te wachten. Ik wil gewoon een prettige gebruikersomgeving, met standaard een goede hardware ondersteuning. Maar goed, iedereen heeft natuurlijk zijn eigen voorkeur. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...