Ga naar inhoud

Gentoo build from source. Paar probleempjes.


anoniem

Aanbevolen berichten

Dag medeforummers in Linuxgebruikers. Ik was bezig een GentooLinux systeem op te zetten from source. Ik was klaar met het bootstrapping proces en de kernel-building. Toen ik de nvidia-kernel wou mergen met emerge -k nvidia-kernel zei hij dat mijn kernel geen MTRR support heeft. Ik heb dit echter wel geselecteerd met 'y' bij het menutje van 'make menuconfig'. Hoe kan het nou dat hij het dan toch neit doet... Ja zoveel verstand heb ik nl. ook ng niet van linux. Ik volg de installation instructions op gentoo.org... Nog wat geks: toen ik dit intypte emerge -k sys-apps/reiserfsprogs om de tools voor mijn reiserFS op de / te installeren, zei hij iets van "There are no masked or unmasked ebuilds to satisfy 'sys-apps/reiserfsprogs'" Terwijl het gewoon zou moeten lukken volgens de handleiding. Verderop wou ik xfree86 installeren. USE="bindist" emerge -k xfree. Dan zegt hij dat die ebuilds masked zijn. wat betekent dat en waarom woil hij ze niet installeren ??? Alvast bedankt voor de reacties !!!
Link naar reactie
MTTR-support heb ik zo even geen antwoord op. Check het iig nog een keer. Kijk ook even of je het niet als module hebt gecompilleerd. Zo ja, dan kun je met [code:1:5e3ffc7278]modprobe -l [/code:1:5e3ffc7278] achterhalen welke module het is. Als je vanaf source wilt installeren, moet je de -k optie achterwege laten, want dan geef je juist aan dat je een binaire versie wilt installeren. Voor bv xfree: [code:1:5e3ffc7278]emerge xfree[/code:1:5e3ffc7278] Aangaande ReiserFS: dit zijn de bestaande progs: progsreiserfs reiserfsprogs Doe wel van te voren een emerge sync, om de nieuwste lijst van programma binnen te halen. de zoekfuntie van emerge is de -s optie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...