Ga naar inhoud

[Mandrakelinux 9.2] <<< Snap niks van linux:P:P:D


anoniem

Aanbevolen berichten

heeeej ik ben arne, en ik heb Mandrake linux 9.2 geinstalleerd op mijn computer, (had me al rot geergerd aan dat er geen geluid zit) naja maakt nog ff niet zo veel uit maar ik wil graag msn (liefst msn6) erop hebben ik heb gezocht op internet en heb wat gedownload ik snap niet hoe je het installeren moet en ik heb ook wine gedownload maar daar word ik ook niet veel wijzer op :D kan iemand mij helpen???
Link naar reactie
in Linux werkt alles net iets anders. Als je wilt MSN-en...kies dan GAIM. MSN6 voor windows werkt naar mijn weten niet onder Linux icm met Wine Geen geluid betekendt dat Mandrake blijkbaar (nog) geen geluidskaart herkent. Wellicht geen ondersteuning??? Installeren middels wine vindt je op www.winehq.com suc6 met Linux. Heb geduldt. Het komt heus wel
Link naar reactie
[quote:58d6020222="Linux_beginner"]heeeej ik ben arne, en ik heb Mandrake linux 9.2 geinstalleerd op mijn computer, [/quote:58d6020222] Gefeiliciteerd [quote:58d6020222] (had me al rot geergerd aan dat er geen geluid zit) naja maakt nog ff niet zo veel uit maar ik wil graag msn (liefst msn6) erop hebben ik heb gezocht op internet en heb wat gedownload ik snap niet hoe je het installeren moet [/quote:58d6020222] Dat klinkt duidelijk, je hebt wat gedownload, maar weet niet wat je er mee moet ;) MSN6 voor linux is er niet, je moet dus een Linux-kloon gebruiken. [url=http://kopete.kde.org]Kopete[/url] en Gaim zijn alles-in-1-messengers, waarvan de meest recente versies ook met het nieuwste msn-protocol overweg kunnen. Verder heb je nog Amsn die volgens anderen eenvoudig en goed in gebruik is. [quote:58d6020222] en ik heb ook wine gedownload maar daar word ik ook niet veel wijzer op :D [/quote:58d6020222] Klopt, wine is niet iets voor een beginner. Als je voldoende tijd en geduld hebt kun je via wine proberen windows-toepassingen onder linux aan de praat te krijgen, wil je snel resultaat, koop dan [url=www.codeweavers.com]CrossOver[/url] [quote:58d6020222] kan iemand mij helpen???[/quote:58d6020222] Tja, ik adviseer je om vooral veel te lezen over Linux en over Mandrake. Kijk verder op de site van Mandrake of je geluidskaart wel compatible is met Linux. Max
Link naar reactie
Op dit moment ligt ook het blad Linux Starter in de winkel met een Mandrake DVD erin. Hier wordt uitgelegd hoe je Mandrake moet installeren en hoe je als beginner te werk gaat. Ik moet zeggen: petje af het blad zit goed in elkaar, als je de tijd neemt om dit even door te lezen weet ik zeker dat je veel plezier aan Linux kunt beleven, maar je moet wel even die moeite willen nemen. P.S. Heeeel toevallig is er ook 1 volle pagina besteed aan onze site :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...