Ga naar inhoud

utf-8 & pdf


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag enkele PDF bestanden gedownload, en geprobeerd te openen met de standaard applicatie: (xpdf). Deze gaf hierbij de volgende foutmelding: [code:1:e68413a9fd]Error: PDF version 1.5 -- xpdf supports version 1.3 (continuing anyway) Error: Uknown Type 0 character set: Adobe-Identity Error: Uknown Type 0 character set: Adobe-Identity[/code:1:e68413a9fd] Ik heb xpdf 0.92, een nieuwere versie kan ik niet vinden. Om het pdf bestand toch te kunnen lezen heb ik adobe-reader gedownload van de site van adobe, maar deze geeft bij het opstarten de volgende foutmelding: [code:1:e68413a9fd]Warning: charset "UTF-8" not supported, using "ISO8859-1". Afgebroken[/code:1:e68413a9fd] Hoe kan ik aan die UTF-8 ondersteuning komen? Volgens mij zou dat al aanwezig moeten zijn. Ik gebruik Redhat 9.0 >> In /usr/X11R6/bin/ staat een symbolic link met de naam XFree86, maar deze is verbroken. Zou dat (een deel van) het probleem kunnen zijn?
Link naar reactie
[quote:a076c4f596="E gozeling"]Ik heb vandaag enkele PDF bestanden gedownload, en geprobeerd te openen met de standaard applicatie: (xpdf). Deze gaf hierbij de volgende foutmelding: [code:1:a076c4f596]Error: PDF version 1.5 -- xpdf supports version 1.3 (continuing anyway) Error: Uknown Type 0 character set: Adobe-Identity Error: Uknown Type 0 character set: Adobe-Identity[/code:1:a076c4f596] Ik heb xpdf 0.92, een nieuwere versie kan ik niet vinden. [/quote:a076c4f596] OK, dus xpdf kan de bestanden niet openen. [quote:a076c4f596] Om het pdf bestand toch te kunnen lezen heb ik adobe-reader gedownload van de site van adobe, maar deze geeft bij het opstarten de volgende foutmelding: [code:1:a076c4f596]Warning: charset "UTF-8" not supported, using "ISO8859-1". Afgebroken[/code:1:a076c4f596] Hoe kan ik aan die UTF-8 ondersteuning komen? Volgens mij zou dat al aanwezig moeten zijn. [/quote:a076c4f596] die utf-8-ondersteuning moet uitgaan van acrobar reader zelf. Probeer eventueel vanuit KDE de pdf-bestanden te openen met kghostview of kpdf (geen idee welke RH in KDE heeft laten zitten) [quote:a076c4f596] >> In /usr/X11R6/bin/ staat een symbolic link met de naam XFree86, maar deze is verbroken. Zou dat (een deel van) het probleem kunnen zijn?[/quote:a076c4f596] Nee, want als XFree86 niet zou werken zou je geen grafische interface hebben. Max
Link naar reactie
Ik heb nu een oplossing gevonden op de volgende manier: [code:1:b056d992fa]env LANG=C acroread[/code:1:b056d992fa] Op die manier wordt het programma wel opgestart. (de directory van acroread staat in $PATH) KDE heb ik niet geïnstalleerd ik gebruik alleen gnome. :oops: Ik zet de regel met 'env LANG=C acroread' wel als alias neer in .bashrc, dan werkt het meteen goed.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...