Ga naar inhoud

[Fedora] Samba aan praat krijgen moeilijk


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste mensen, Om mijzelf weer eens bezig te houden heb ik Fedora geïnstalleerd. Ik kom alleen niet uit die Samba instellingen. Om bestanden op het web te zetten had ik in gedachte de Documentroot map van de webserver te delen met Samba. Hierdoor kunnen alle gebruikers met Windows netjes hun spullen erop zetten. Echter het aanmaken van een account waarbij iedereen toegang heeft lukt niet. Ik heb: - Gedeelde bron toegevoegd (/var/www/html) - Alle rechten gegeven - Vinkje gezet bij 'Iedereen toegang geven' - [OK] - Server-instellingen de Windows werkgroepnaam ingevuld - Beschrijving van de server ingevuld Bij de beveiliging gaat het mis. Waar moet ik de volgende mogelijkheden op instellen? - Aanmeldingscontrole-modus ( ADS/Domein/Server/Gedeelde bron/Gebruiker) - Aanmeldingscontrole-server ( -) - Wachtwoorden coderen: ( JA / NEE) - Gast-account: ( Staan vele namen, maar niets in de trend van 'everyone' of 'anonymous') d.
Link naar reactie
of toch niet (nieuw onderwerp niet nodig) k heb iets geks ontdekt. poort 80 is van buitenaf heel gemakkelijk te bereiken. echt geen probleem. ik kom via mijn domein op de server. MAAR, als ik vanaf de server het internet op wil werkt het niet. ik kan niet het internet op via bv Mozilla. heel raar. iemand een idee dit op te lossen? ik heb: - geen firewall aanstaan - statisch ip gegeven, is geen probleem. d.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...