Ga naar inhoud

Minimum vereisten


anoniem

Aanbevolen berichten

ik heb hier een 486 met 16MB ram liggen. (harde schijf kan ik uitbreiden als het moet, dus dat kan geen probleem zijn) nu wil ik hier een klein servertje van maken, gewoon voor de gein (eingelijk alleen samba). Nu mijn vraag wat is de kleinste en beste distro om hiervoor te gebruiken? (ben zelf een 'fan' van slackware, maar is die niet te groot van omvang hiervoor?) Of is er een note/pagina waar minimum eisen opstaan voor bepaalde linux flavors?
Link naar reactie
Slackware is net zo groot als je zelf wilt..... Voor de gein? Beperk je installatie tot bare essentials uit A Ga dan door tot je samba kunt draaien wat eigenlijk betekent dat je een selectie uit N moet installeren. Uiteraard moet je wel serie Y installeren..... zonder fortunes kan niemand natuurlijk ;) Dan kijken hoe groot ie is geworden. Ik heb samba servers gehad met een root file systeem van rond de 200mB. In de root directorie van elke slackware versie staan README bestanden waar de minimum systeem eisen in staan. Je komt met een 486 niet weg met 9.1..... die is vlgs mij i586, maar ik kan me vergissen.
Link naar reactie
[code:1:3652773df6]n easy Slackware installation requires, at minimum, the following: Table 3-2. System Requirements Hardware Requirement Processor 386 RAM 16 MB Disk Space 500MB Floppy Drive 1.44 MB[/code:1:3652773df6] Had echt niet goed gekeken daar :-? . Maar anyway hij past er dan wel gewoon op... Alleen ben benieuwd als ik samba erbij ga zetten, zou deze bak het dan nog trekken? Ik vrees zelf van niet...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...