Ga naar inhoud

Knoppix op SCSI (compaq prosignia 500)


anoniem

Aanbevolen berichten

Hi, ik heb een compaq prosignia 500 staan (heel oude bak) en daarop wil ik Knoppix installeren, om daar een eenvoudig webservertje (om een beetje mee te experimenteren enzo) op te draaien. Hiervoor wil ik wel graag knoppix op mn harde schijf hebben staan, anders duurt het allemaal zo lang (oud beestje met oud cd-spelertje en floppydrive). Nu is het probleem dat knoppix 2 gigabyte harde schijf nodig heeft en ik hem óf: 1: 3x 1Gb kan bieden via de on-board SCSI controller, óf 2: een combinatie van 1 of meerdere volumes (bijvoorbeeld 1gig + 2gig (1gig voor swap)) via de EISA (compaq) SMART-array controller, een kaart met SCSI RAID finctionaliteit. het rpobleem is nu: hij ziet deze kaart niet, noch de schijven die erop zitten! ik krijg als ik cfdisk draai deze error: "error: modprobe: can't locate module major-X" deze error krijg ik drie keer, met voor X 1 2 of 3. weet iemand hoe ik mijn schijven kan benaderen, door de smart-kaart of hoe ik knoppix op een 1 gig schijfje kan persen? alvast bedankt, Chunk PS: niet dom, maar wel weinig ervaringen met linux :)
Link naar reactie
mm ik kan trustix niet draaien (maar 48megs ram), net zo min als Red Hat (same reason :S ) ook had ik al wat andere dingen liggen: slackware (scheen lekker klein te zijn, maar is iets te hoog gegrepen). De SCSI chip van het mobo werkt perfect (onder knoppix in ieder geval), (ff zoeken naar het type.... ik heb geen documentatie van deze box) op het mobo is het enige chippie waarvan ik zeker weet dat het bij het SCSI-gedeelte hoort de AMD-PCnet chip (daar staat namelijk SCSI op :wink: en een reeks nummertjes, duidelijk is dat ie uit 1993 komt (might that help)). Thanx, Chunk (PS: de reactietijd ligt vandaag lekker laag, of is dat altijd in het linux deel? :P )
Link naar reactie
>FreeBSD/NetBSD, is dat een beetje chill? De BSD's zijn gaaf. Ik zou FreeBSD pakken waarbinnen je ook Linux-emulatie kunt draaien. Soms werkt dat zelfs sneller dan Linux zelf, zegt men. Het loopt enigzins achter op Linux, maar dat komt doordat het nog solider moet zijn. Voor wat oudere hardware is dat juist ideaal. En kwa security is dat beter. Proberen zou ik zeggen... Btw... RedHat5.x of 6.x zal ook wel gaan.
Link naar reactie
Hij deot het niet (FreeBSD that is)! Na het installeren van al mn apparaten geeft hij slechts nog een grijs blokje weer, waarachter ik niks kan typen, of op een andere manier door kan laten gaan. De laatste regel die hij weergeeft is dit: [quote:d0123b2128] Mounting root from ufs:/dev/md0 /stand/sysinstall running as init on vty0 [/quote:d0123b2128] Dit geeft hij weer na het runenn vanaf de CD speler. Is dit een soort cryptische foutmelding of wat? Thanx
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...