Ga naar inhoud

Meerdere distro's?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb dus SuSE 9.0 en Fedora 1.0. Ik heb Windows al een tijdje naast SuSE draaien en ik heb GRUB er goed geconfigureerd. Nu heb ik geprobeerd Fedora erbij te plaatsen. Ik heb tijdens de SuSE installatie een partitie voor Fedora gemaakt en die gemount als /fedora. Toen ik fedora installeerde heb ik gekozen om zelf de partities aan te wijzen, en ik heb het volgende dus gedaan: ik heb de swap partitie die ik oorspronkelijk voor SuSE heb gedaan ook aan fedora gegeven (zou toch geen probleem moeten zijn? Ze draaien immers niet tegelijkertijd...) en ik heb het installatie op /fedora gezet en de opdracht te geven om hem te 'formatten as /'. Ik heb ook de opdracht gegeven om hem van een flop te laten opstarten met de gedachte GRUB alsnog te configureren. Ik start dus opnieuw op en wanneer ik SuSE wil booten krijg ik een hele rits fouten en daarna een command regel waarmee ik dingen moet oplossen. Ik ben nogal een noob dus dat kan ik niet... Toen ik dus Fedora bootte en alles configureerde mountte ik de SuSE partitie als /SuSE. Alles leek intact te zijn... al mn bestanden zaten er nog... directory structuur... alles! Wat is er misgegaan en wat doe ik eraan?
Link naar reactie
[quote:1b98549cd4="microchip"]Ik heb dus SuSE 9.0 en Fedora 1.0. Ik heb Windows al een tijdje naast SuSE draaien Nu heb ik geprobeerd Fedora erbij te plaatsen. Ik heb tijdens de SuSE installatie een partitie voor Fedora gemaakt en die gemount als /fedora. ik heb de swap partitie die ik oorspronkelijk voor SuSE heb gedaan ook aan fedora gegeven [/quote:1b98549cd4] Tot zover lijkt het me wel in orde. [quote:1b98549cd4="microchip"] en ik heb het installatie op /fedora gezet en de opdracht te geven om hem te 'formatten as /'. [/quote:1b98549cd4] Het is me niet duidelijk wat je hier precies bedoelt, maar als je alleen de root partitie en de swap van fedora hebt laten formateren, is dat in orde. [quote:1b98549cd4="microchip"]Ik start dus opnieuw op en wanneer ik SuSE wil booten krijg ik een hele rits fouten [/quote:1b98549cd4] Wat voor een fouten? [quote:1b98549cd4="microchip"]Toen ik dus Fedora bootte en alles configureerde mountte ik de SuSE partitie als /SuSE. Alles leek intact te zijn... al mn bestanden zaten er nog... directory structuur... alles! Wat is er misgegaan en wat doe ik eraan [/quote:1b98549cd4] Lijkt in orde. Wat er mis gegaan is kan ik niet beoordelen zonder de foutmeldingen te weten.
Link naar reactie
Echt vaag... Ik herinstalleer SuSE en Fedora om het probleem te kweeken... en dan is er helemaal geen probleem :D . Nu boot ik Fedora via een bootdisk. Maar dat gaat in het begin tergend langzaam. Daarom wil ik GRUB nu configureren. Het probleem is alleen, waar vind ik de kernel versie e.d. waarmee GRUB Fedora moet booten?
Link naar reactie
[quote:bb8237301d="microchip"]Echt vaag... Ik herinstalleer SuSE en Fedora om het probleem te kweeken... en dan is er helemaal geen probleem Nu boot ik Fedora via een bootdisk. Maar dat gaat in het begin tergend langzaam. Daarom wil ik GRUB nu configureren. [/quote:bb8237301d] Dus je hebt de GRUB van SuSE in de MBR geïnstalleerd? Zo ja. Dan zou je daar ook Fedora mee kunnen opstarten [quote:bb8237301d="microchip"] Het probleem is alleen, waar vind ik de kernel versie e.d. waarmee GRUB Fedora moet booten? [/quote:bb8237301d] Die zou in de /boot map in de root partitie moeten staan, tenzij je voor Fedora een aparte /boot partitie hebt gemaakt. Ik heb hier zelf ook SuSE 9.0 en een aantal andere Linux distro's waaronder Fedora. Bij mij staat er onder andere in de /boot/grub/menu.lst in de SuSE 9.0 root partitie. [code:1:bb8237301d] ###Don't change this comment - YaST2 identifier: Original name: Fedora Core (2.4.22-1.2115.nptlsmp)### title Fedora Core (2.4.22-1.2115.nptlsmp) root (hd0,10) kernel /boot/vmlinuz-2.4.22-1.2115.nptlsmp ro root=/dev/hda11 hdc=ide-scsi rhgb initrd /boot/initrd-2.4.22-1.2115.nptlsmp.img [/code:1:bb8237301d] Dit is alleen maar een voorbeeld. Bij jou zou deze info moeten staan in /boot/grub/menu.lst in de Fedora partitie.
Link naar reactie
[quote:c2c96888be="microchip"]OK, allen in de /boot/grub folder van de fedora partitie staat menu.lst niet. Ik heb grub ook niet via Fedora geinstalleerd alleen via SuSE. Is er ook een andere manier om achter de kernel versie e.d. te komen?[/quote:c2c96888be] Dan zit er niets anders op dan te kijken met [b:c2c96888be] ls -l[/b:c2c96888be] in de boot map van Fedora. Waarschijnlijk zou je dan in SuSE via Yast zoiets als dit kunnen toevoegen [code:1:c2c96888be] title Fedora Core root (hdX,X) kernel /boot/vmlinuz-X ro root=/dev/hdxx hdY=ide-scsi rhgb initrd /boot/initrd-X.img [/code:1:c2c96888be] Waarin je de x vervangt voor de gegevens van jouw PC. Wat je in de plaats van de y moet invullen, hangt af van de door GNU/Linux toegewezen device letter van je CD/DVD writer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...