Ga naar inhoud

gotmail en evolution


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allen, Ik heb vandaag gotmail ontdekt. Ik kan nu mijn hotmail accounts in kmail openen. Waarbij ik een locale postbus heb ingesteld. kmail en evolution laat ik dezelfde postbussen gebruiken. Dit heb ik bereikt met linken. (mbox) Dat werkt goed. In kmail kan ik voor het ophalen van de mail op een bepaald account een precommando opgeven. Daar heb ik bij de hotmail accounts gotmail en bij mijn andere hotmail accounts gotmail -c bestand ingevuld Dat werkt goed. Maar aangezien ik vooral evolution gebruik zou ik graag willen dat ook daar het precommando gotmail wordt gebruikt. Maar dit kan ik nergens instellen. Weet iemand een mogelijkheid om toch gotmail te activeren voor het ophalen van de locale post (hotmail)?
Link naar reactie
Evolution biedt geen ondersteuning voor het gebruiken van pre-commando's zoals kmail dat kan. Maar via een omweg kun je toch gotmail-hotmail downloaden in Evolution. Wat je moet doen is Gotmail de mail laten afleveren in de mail-map /var/spool /mail/gebruikersnaam En vervolgens evolution vertellen dat hij daar lokale mail moet ophalen. succes, Rinse
Link naar reactie
Dat is inderdaad wat ik heb gedaan. Ik laat gotmail de data ophalen van hotmail en deponeren in ~/hotmail dat werkt goed. Ik kan nu evolution de mail daar uit laten halen. Maar ik moet dus nog eerst de gotmail opdracht geven. Ik heb er een script van gemaakt om twee accounts op te kunnen halen. Maar het was leuk geweest als vanuit evo gotmail geactiveert kon worden. Bedankt in ieder geval.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...