Ga naar inhoud

Linux voor een 486 ?


anoniem

Aanbevolen berichten

hmm als jullie toch in dit onderwerp zitten: ik heb een vraagje over welke distro ik het best kan gebruiken bij een oude pc van mij, een pentium MMX 166.. zoiets als slackware vind ik bijna te klein --> 12 floppy's :-\ dat zal maximaal 1.5MBx12=18MB groot zijn.. er draait nu win98 onder, en dat gaat goed.. alleen probeerde ik er eerst een cd van mandrake er in te steken, 9.1 toen, en de instalatie kwam maar niet, na een halfuur wassie bij de 1e stap :-\ dus welke voor zo'n pc?
Link naar reactie
[quote:d3bd023212="turbo-pascal"]Wat moet ik dus wel hebben (name+VERSIE)[/quote:d3bd023212] Ik zou toch eens gaan kijken naar een oude slackware versie (4.0 of 3.4) en/of een van de BSDs. Daarnaast is het aan te raden toch wat meer geheugen in de machines te zetten, want met 4 MB kom je nergens. 16 MB kun je wat meer mee.
Link naar reactie
[quote:708949c424="turbo-pascal"]Als ik kon deed ik het wel... //edit Ik heb mogelijk nu een pctje met 16+8=24mbram. Eens kijke of het daarop werkt. Maar dan wil ik een dualbootje met dos. Welke/wat voor bootloader heb ik dan nodig ?[/quote:708949c424] bootloader zit gewoon in linux, LILO of GRUB met 24 MB moet het kunnen, verder kun je misschien van meerder machienes een maken met wat beter spec's want zelfs FreeSCO (firewall/router) loopt niet op 4 mb.
Link naar reactie
Hmmm :) Ík heb hier Fedora draaien op een P-100 (wel met 64M ram, margoed), pastte prima op het 1,6G schijfje :) Maar, in een 386 zitten meestal 8 geheugenslots, en ik geloof dat dit bij vele 486'ers ook nog het geval was. Probeer anders gewoon nog 4M ram er bij te kopen, kan nooit zo duur zijn :) --> Heb je oude of nieuwe simmetjes nodig? Ik heb hier nog een stapel nieuwe liggen, moet nog ff uitzoeken hoe groot precies :)
Link naar reactie
Ik hebn nu een andere pc geregeld met 16 of 16+8=24 mbram. Maar nu heb ik problemen met het partitioneren van de schijf. Ik heb FDISK, maar ik snap nog steeds niks van hoe je nou een gewone C:\ krijgt... Een active partition maken lukt wel, maar dan zegt ie iets van "You MUST reboot blabla" En dan staat er Press Esc to exit. Dus dat doe ik en dan ctrl-alt-del omdat ik moe(s)t rebooten. Maar dan start ik weer (met de win98se bootdisk), en wat moet ik dan doen ? Ik heb dan namelijk nog steeds geen C:\, maar wel een meling: "No valid medai found on Hard Drive C: oid" ... ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...