Ga naar inhoud

Redhat 9.0 installeren


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, Ik probeer Redhat versie 9 te installeren op een computer met windows xp professional amd xp 2400 768 mb ram 80 gb harddisk fx 5200 128 mb Ik heb de iso's gedownload en op cd-gebrand. Ik stop cd 1 in de dvd-rom en kies tijdens het opstarten F8 kies voor opstarten van CD en de installatie word gestart. Ik kies voor enter, zodat setup wordt gestart. Dat doet ie. CD's testen verloopt ook goed. Dan gaat ie verder. Begint wat te laden en daarna zie ik niks meer. M'n monitor gaat stanby. Ik wacht en wachte maar gebeurd niks. Wie weet wat ik verkeerd doe. Michel
Link naar reactie
Dat heb ik ook gehad bij het installeren van RH9. Bij mij lag het aan een bios instelling, apci of zoiets. Dit zorgt voor power save functies, zodat je monitor na verloop van tijd op standy gaat. Voor de installatie van RH9 moet je die uitzetten. Ik had tevens via een switch 2 computers op een monitor, dat wilde toen ook niet vlotten. Dus gewoon het monitor direct aan je compu hangen tijdens installatie. Succes!
Link naar reactie
[quote:c62cbaadd1="MichelG"]M'n monitor gaat stanby. Ik wacht en wachte maar gebeurd niks. Wie weet wat ik verkeerd doe. [/quote:c62cbaadd1] Waarschijnlijk niks. Maar wellicht heeft Red Hat 9.0 problemen met je hardware. Heb je bij de [b:c62cbaadd1] boot: [/b:c62cbaadd1] al geprobeerd te typen [code:1:c62cbaadd1] linux noprobe [/code:1:c62cbaadd1] [Enter] Of installeren met 640x480 resolutie [code:1:c62cbaadd1] linux lowres [/code:1:c62cbaadd1] [Enter] of tekst gebaseerde installatie [code:1:c62cbaadd1] linux text [/code:1:c62cbaadd1] [Enter] Zag je voordat het beeld zwart werd nog wel [code:1:c62cbaadd1] running anaconda... probing for video card: probing for monitor type: probing for mouse type: [/code:1:c62cbaadd1] Waar dan de gedetecteerde video card, monitor type en mouse type achter staan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...