Ga naar inhoud

Proftpd probleem met uploaden


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik maak gebruik van proftpd. Nu maak ik gebruik van een PHP wrapper, en om deze goed te laten functioneren, moeten de bestanden met rechten staan op executable. Dus iig voor de owner. Dit kan natuurlijk met de hand gedaan worden, maar ik wil een mask meegeven met proftpd. Nu kent deze volgens mijn de optie Umask. Hier een stukje van huidige. [code:1:81b324614c]<Directory /*> # Umask 022 is a good standard umask to prevent new files and dirs # (second parm) from being group and world writable. Umask 022 022[/code:1:81b324614c] Mijn vraag nu, ik krijg het niet voor elkaar de standaard bestanden die worden geupload op -700 te krijgen. Het maximale hier voor is 600. Terwijl het toch zou moeten kunnen. Om de optie 600 te krijgen gebruik ik: [code:1:81b324614c] Umask 066 066[/code:1:81b324614c] Mijn vraag, weet iemand hoe dit in de proftpd.conf. Ik ben bekent met umask, maar niet in proftpd. Volgens Umask standaard moet het naar mijn idee 006 066 zijn, dit werkt echter niet. Hier krijgen de bestanden 660 in plaats van 700. Dus mijn vraag ik wil bestandsrechten 700 krijgen voor alle bestanden die ik upload. Weet iemand hoe? Met vriendelijke groet, J. de Jongh
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Kleine update, ongekent of iemand het nog lees. Misschien leerzaam voor iemand die het ooit ook wil. Omdat ik gebruik maak van een PHP wrapper. Wil ik de file permissies hebben (700) Het maximale wat ik kan krijgen met uploaden is 600. Dit is niet genoeg voor mijn wrapper. Er zijn providers die doen dit ook, maar dan ben je als script gebruiker zelf verantwoordelijk om dit te wijzeigen. Of er is 1 dir waar de wrapper het van iedereen mag uitvoeren. Wat ik juistem wil is dat het alleen door de owner gedraaid kan worden. Dat kan ook, ik ben 1 provider tot nu toe tegen gekomen die een andere manier heeft waar ook 600 goed is voor hun wrapper, ik gok dat ik deze methode van de wrapper ook ken...... Heb er 3 geprobeerd, en deze is iets trager + dat het een standaard executable is van php. (Je zou het apart kunnen compileren en dan binary vervangen) Ik heb uitgevonden dat het helemaal niet mogelijk is permissies 700 te uploaden (dit heb ik van een mail list van proftpd) Dit omdat het tegen strijdige is voor alle andere files, dat is dus niet netjes om ALLE files van 700 te maken. En om er nu een script op los te laten is helemaal niet netjes. Ik zal dus een andere methode vinden. Deze topic tot zover.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...