Ga naar inhoud

Open Office spreadsheet


anoniem

Aanbevolen berichten

Eigenlijk een vraag die niet alleen bij het Linux forum thuis hoort, want OO kan natuurlijk ook onder anders OS'en draaien. Hoe kom ik aan de volgende informatie: - hoe kan ik in OO ' ontdubbelen' (zelfde waarden in een kolom reduceren tot 1)? - welke versie van dbase ondersteunt OO (ik hoop DbaseV) - hoe kan ik een komma gescheiden txt bestand importeren? Als ik het bestand via Open benader, maakt Oo er een Writer document van. Ik mis de invoeg/bestand optie. Als ik via extrene gegevens de URL op geef en de (komma) scheidingstekens aangeef, blijft het ok hokje grijs. :roll:
Link naar reactie
ik ben geen OpenOffice kenner maar wie weet heb je er wat aan.. kun je die dbase file niet via ODBC benaderen? Want dan maakt het niet uit namelijk, moet je er wel een ODBC driver voor hebben uiteraard. voor die , velden moet je uitkijken inderdaad.. want een , kan midden in een bedrag zitten maar het kan ook een scheidingsteken zijn. Dit hangt af van de taalinstellingen.. de , als seperated value is AMERIKAANSE notatie! gezien wij bedragen met een komma opsplitsen 15,95 euro. Amerikanen doen 15.95 dollar Wellicht zul je dus wat met taalinstellingen moeten doen
Link naar reactie
[quote:1fbf51810a="maximilaan"]die van komma gescheiden bestand weet ik toevallig, selecteer in de bestandskiezr als type bestand een txt-bestand met CSV (*.txt, *.csv) Je kunt ook proberen de extensie van het tekstbestand veranderen in .csv en kijken of openoffice dan zelf merkt dat het een komma gescheiden bestand is. Max[/quote:1fbf51810a] Gelijk uitgeprobeerd en het werkte. Bestand/Openen/ tekst csv formaat kiezen en ja in 1x goed. :P Dat deel is dus opgelost, nu nog de andere items.
Link naar reactie
[quote:8e8f3e4be6="opamax"]Vwb dBase zul je weinig reacties krijgen denk ik. Er is, IMHO, tegenwoordig bijna niemand meer die dat kent. Opamax[/quote:8e8f3e4be6] Helaas in de zwemsport worden bestanden nog uitgewisseld met DBase/FoxPro bestanden. Daarvoor is Windows software beschikbaar, maar ik wil met Linux werken. Nu heb ik daar Paradox vor nodig. :oops:
Link naar reactie
[quote:fd1a39c0ce="RvP"]Helaas in de zwemsport worden bestanden nog uitgewisseld met DBase/FoxPro bestanden. Daarvoor is Windows software beschikbaar, [/quote:fd1a39c0ce]Helaas ken ik dat niet voor Linux. Anderzijds: wat is er van Win beschikbaar om .dbf uit te wisselen ? Enne.., kan dat (.dbf) ook op internet gepubliceerd worden ? Daarvoor heb heb ik nog niets kunnen vinden ! Denk dus dat alles overgezet moet worden naar PHP. Hebben we volgend jaar ook nog wat te doen.. Fijne jaarwisseling en een gezond nieuwjaar. opamax
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...