Ga naar inhoud

databases uit Win naar E-smith ( redhat)


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik heb een nieuwe webserver ingericht met Linux distro genaamd E-smith. Superlekker om mee te werken. Alles is erop geinstalleerd. Ik heb alle files van mijn oude webserver ( Windows XP ) over gezet. Enige dat over blijft is dat ik totaal niet weet hoe ik de databases ook overgezet krijg. Op de oude webserver maakte ik gebruik van MySql. Deze staan in de Programmamap. Ik kan de databases copieren naar 'een' map op de linux bak. Maar de websites weten natuurlijk niet waar die databases staan. Ik maak ook gebruik van phpmyadmin. Hoe doe ik dit? greetz, d.
Link naar reactie
Je moet mysql database importeren. Hoe? Maak een dump van de database van je win bak zodat je een 'database'.sql bestand krijgt. Die zet je over naar je e-smith bak. Dan maak je op je e-smith bak een nieuwe database aan die gelijk is aan naam als je windows bak. Maak ook en gebruiker aan met gelijke rechten zoals je windows bak. Dan importeer je de zooi dmv : mysql -uroot -p 'database' < 'database'.sql Je moet wel opletten bij windows en linux mysql databases dat windows NIET case sensitive is en *nix wel! Hiermee kan je problemen krijgen bij je applicatie als je programmatuur naar niet sensitive tabellen kijkt maar onder *nix dat wel doet.. Er is daar een optie voor om ook onder *nix mhysql NIET case sensitive te maken. Die moet je even op Google zoeken..maar dit is het voornamelijk: -dump databases op windows -maak nieuwe database aan op E-Smith -importeer de dump in de nieuw gemaakte database op je E-SMith systeem. suc6! M.
Link naar reactie
thanx! ik weet hoe dat moet. maar nu heb ik een probleempje. bij het ingaan van phpmyadmin krijg ik een errorcode. deze zegt dat ik niets kan doen omdat ik niet het juiste wachtwoord voer. raar, want ik heb hetzelfde wachtwoord ingevoerd als dat de server heeft. ik heb hiervoor de config van phpmyadmin bewerkt. iets anders kan ik niet bedenken. k ga even verder knoeien. d.
Link naar reactie
Er zijn bepaalde uitzonderingen waarbij het terugzetten van je datafiles genoeg is om de gehele database operationeel te krijgen. Voor zover ik het eens getest heb: mysql versie hetzelfde OS/distrbutie hetzelfde (zou volgens mij best mogen afwijken) plaat je de datafiles terug inclusief de mysql repository datafiles ( /var/lib/mysql/mysql/) dan kun je gewoon inloggen zonder users aan te maken. dus een dump hoeft niet altijd. Het is wel zo makkelijk
Link naar reactie
[quote:225450ad4a="MVE"]Hmm..dat beteknd ook dat je gebruikers hetzelfde ziojn duswel root als user ..ik geloof dat je dat qua security niet wilt.. :roll: M.[/quote:225450ad4a] nee dat betekent dat je de gebruikers die je opslaat in je datadictionary (/var/lib/mysql) backupped. en deze weer toegankelijk maakt. dit heeft niets met security issues te maken, je database users en wachtwoorden sla je op in je datafiles. :roll:
Link naar reactie
[quote:4f6353167e="Dilbert"]maar ik haal de sql's van de winbak. waar plaats ik die op de linuxbak? k heb geen idee waar die moeten staan. En een goed overzicht heb ik ook niet. hoe zit dat?[/quote:4f6353167e] Als je dumpt middels sqldump wordt er een .sql bestand gegenereerd. Dit is gewoon een bestand wat tabellen aanmaakt en deze weer vult, meer niet. Al je data zit dus in die .sql scripts en zijn met elke teksteditor te lezen. dus gewoon uitvoeren dat bestand en vervolgens in de prullenbak flikkeren
Link naar reactie
'gewoon uitvoeren' hoe? In de shell van linux: COMMANDO mijnsql.sql ????????? ik weet überhaupt niet hoe ik de *.sql op de linbak krijg. van de winbak geen probleem, dat lukt mij moeiteloos. maar de *.sql werkende krijgen op de linbak is wat anders. Via Samba krijg ik de *.sql wel op de linuxbak, maar hoe is deze dan te benaderen via de shell? Moet ik de map opzoeken en dan de *.sql uitvoeren? d.
Link naar reactie
Waarom niet gewoon zo: #!/bin/sh cd /var/backup date=/bin/date mysqldump -u'username' -p'password' --add-drop-table 'database' > `date '+%Y%m%d'`_'database_dump'.sql Dan heb je een mooie complete dump van je database..en daarbij kan je problemen krijgen met een windows mysql en een linux mysql daar windows NIET case sensitive is en een tabel als User.Profiles en user.profiles als hetzelfde ziet...waar Linux er flink uit errored... Ik raadt liever aan : -netjes de database te dumpen -gebruikers en pass op linux bak hetzelfde aanmaken. -lege database aanmaken op linux bak met dezelfde naam als windows mysql -importeer met de juiste gebruikersnaam en password het .sql script -pas in de startup van mysql het volgende extra aan: in /etc/my.cnf : set-variable=lower_case_table_names=1 Dan wordt er ook in Linux niet gekeken naar case sensitive tabellen.. M.
Link naar reactie
voor zover ik weet is mysql in windows net zo case sensitive als mysql onder Gnu/Linux.. Tenslotte zit je in MySQL zelf en niet binnne het operating. Leg maar eens een database link van Oracle / Win32 naar Mysql / Win32.. dan kankert ie echt dattie tabellen niet kan vinden. daar zit het probleem dan ook niet in. Uiteraard kun je in de problemen komen met andere zaken..versie nummers e.d. maar dat is niet aan de orde in dit voorbeeld
Link naar reactie
Beste mensen. Ik heb de oplossing gevonden. Ik was vergeten een root wachtwoord in te stellen. Dan is het inderdaad moeilijk phpMyAdmin te draaien. Ik ben naar mijn MySql map gegaan. [code:1:14f60796e5] cd /var/lib/mysql [/code:1:14f60796e5] Dit pad is overigens ook te vinden in 'phpinfo'. In de map MySql zit uiteraard het programma MySql. Met de volgende code maakte ik gebruik van dat programma om een wachtwoord voor de 'root' gebruiker te zetten. 'Password' is het commando en 'PASSWORD' is de kolomnaam van de tabel waar wachtwoorden in opgeslagen zijn: [code:1:14f60796e5]mysql> UPDATE user SET Password=PASSWORD('mijnwachtwoord') -> WHERE User='root'; mysql> FLUSH PRIVILEGES; [/code:1:14f60796e5] Hierna de server opnieuw opgestart. In phpMyadmin het volgende ingevoerd: [code:1:14f60796e5] $cfg['PmaAbsoluteUri'] = 'http://192.168.2.118/phpmyadmin/'; $cfg['Servers'][$i]['host'] = 'localhost'; $cfg['Servers'][$i]['controluser'] = 'root'; $cfg['Servers'][$i]['controlpass'] = 'mijnwachtwoord'; $cfg['Servers'][$i]['user'] = 'root'; $cfg['Servers'][$i]['password'] = 'mijnwachtwoord';[/code:1:14f60796e5] Meer gegevens invullen is niet nodig. Nu kan je in phpMyAdmin en is het mogelijk de query's in te vullen. Overigens is laatsgenoemde mij nog niet gelukt omdat de query's nogal groot zijn. Het probleem is wel verholpen. Greetz, D.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...