Ga naar inhoud

Geen muis


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo mensen, Ik heb recentelijk een nieuwe kernel moeten installeren op mijn Linux RH9 installatie. Echter is het geval nu dat ik geen muis meer heb :-( Mijn muis is een USB optical Logitech muis. Ik kan dus helemaal nergens naar toe in het rode hoedje menu...... (weet iemand daar de toets schortcut voor ?) Als ik met CTRL+ALT F1 naar een Console scherm ga en vanuit daar setup draai wordt er wel een goeie USB muis gevonden (Generic 2 button mouse - USB) Als ik de gevonden configuratie opsla , m'n X sessie kill (hoe kan ik van CTRL + ALT Fx terug naar X ???) en me opnieuw aanmeld heb ik echter nog steeds geen muis :( :cry: Iemand een idee die mij daar heeel erg blij mee zou kunnen maken ??? Heel hartelijk dank alvast ! Ronald
Link naar reactie
[quote:d185434db2="rhemmink"]Ik heb recentelijk een nieuwe kernel moeten installeren op mijn Linux RH9 installatie. [/quote:d185434db2] Een Red Hat 9.0 kernel, of van www.kernel.org [quote:d185434db2="rhemmink"]Als ik met CTRL+ALT F1 naar een Console scherm ga en vanuit daar setup draai wordt er wel een goeie USB muis gevonden (Generic 2 button mouse - USB) Als ik de gevonden configuratie opsla , m'n X sessie kill (hoe kan ik van CTRL + ALT Fx terug naar X ???) en me opnieuw aanmeld heb ik echter nog steeds geen muis[/quote:d185434db2] Heb je ook al in X geprobeerd, Alt + F2 en dan typen [code:1:d185434db2] redhat-config-mouse [/code:1:d185434db2] [Enter] Waarschijnlijk zal daarna X opnieuw moeten worden gestart.
Link naar reactie
ik heb het werkend, bedankt allemaal :-) Ik gebruik nu een verloop stukje usb naar ps2 en nu zit ie 'm wel :-) Zal wel een probleem met m'n USB poort zijn maar die ga ik voorlopig toch niet gebruiken dus dat probleem kan wachten wat mij betreft. Heel erg bedankt voor julllie hulp en jullie bereidwilligheid van het delen van jullie kennis. Groetjes !
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...