Ga naar inhoud

[rh9] kde of gnome in de war ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb rh9 geinstalleerd en gebruikte de gnome desktop. Alles ziet er tof uit, alleen als ik iets verplaats waarbij je naast het icoon meestal ziet wat je doet (verplaatsen, kopieren, snelkoppeling) krijg ik hele lelijke verticale streepjes, dit komt ook voor bij het 'resizen' van een window. Dus heb ik ipv gnome kde geactiveerd... Helaas blijft het probleem bestaan. Iemand enig idee wat ik moet doen, iets her-installeren ofzo? Of hoe je dat doet in Linux? Ik heb overigens met dezelfde cdtjes een andere computer met RH9 geinstalleerd en daar treed het probleem niet op.
Link naar reactie
Bedankt Marcel! Ik heb een mouse-theme gedownload en in ~/.icons/default/ gezet. Nu doen bijna alle muis-fratsen het. Bij het resizen krijg ik nu weer normale pijltjes te zien. Alleen een icoon verslepen geeft nog problemen, maar ik neem aan dat dit hetzelfde probleem is. Ik zal kde/gnome en x-windows(of hoe dat heet) eens deinstalleren en dan weer installeren. Kijken of dat alle muis-frratsen hersteld.
Link naar reactie
Ik heb toch niet de moed gehad om x-windows,kde en gnome te herinstallen. Ik heb wat themes en die x11 mouse themes gedownload en uitgeprobeerd, maar dat hielp niets, tot ik Tux Cursor tegen kwam. Toen ik de (overigens erg grappige) Tux Cursor! moest installeren, moest ik een zooi bestanden in: /usr/lib/X11/icons/ plaatsen. Na het opnieuw inloggen werden alle muis acties goed weergegeven, alleen niet met de tux cursors, maar gewoon de standaard cursors!? Na wat schuiven en renamen van mapjes heb ik nu ook die nieuwe tux muis cursors, en krijg ik geen rare streepjes meer! Probleem dus opgelost! Bedankt voor de reacties!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...