Ga naar inhoud

Geluid bij opgenomen video


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi Linux-goeroes, Een vraag omtrent iets waar ik niet uitkom: Ik heb in mijn pc een pinnacle tv-kaart. Hier heb ik ook de videorecorder op aangesloten omdat ik enkele van mijn video-banden wil overzetten op cd's. Nu heb ik het onder WindowsXP ook geprobeerd, maar daar heb ik het probleem dat het geluid achter de beelden aanhobbelt. Dus doe ik het nu in Linux; maar nu heb ik helemaal geen geluid bij het opgenomen stuk. Als ik de videorecorder start heb ik wel geluid, ook bij alle andere tv-stations; alleen het opgenomen stuk niet. Nu weet ik nog niet zoveel van Linux af, maar misschien dat iemand me kan helpen met de juiste instellingen. Mocht er nog gegevens nodig zijn, verstrek ik ze graag. Alleen weet ik op het moment niet wat ik vermelden moet dan dat ik met SuSE 8.2 PRO bezig ben. Alvast bedankt. John.
Link naar reactie
Nice, heb sinds deze week ook een Pinnacle tv-kaart. Moet alleen nog even een versterker kopen :P Oke, met welk programma neem je de zaak op? Je zou namelijk gewoon geluid moeten hebben. De audio-out van de tv-kaart gaat neem ik aan gewoon naar de line-in van je geluidskaart? Misschien helpt het als je in kmix het rondje van de line-in rood maakt door er op te klikken, dat is namelijk de device waar het geluid van wordt opgenomen, standaard staat die namelijk op de microfoon ingang. Succes.
Link naar reactie
Nee, die optie werkt niet. Ik heb trouwens die andere ook maar uitgeprobeerd, maar geen verbetering. Ik neem trouwens de serie op in ktv o.i.d. Toen ik hem inbouwde, herkende SuSE zelf de kaart en configureerde het. Ik gebruik hiervoor de optie "videoclip", maar met bovengenoemde resultaat. Voor de rest zit overal wel geluid bij. Groet.
Link naar reactie
Klopt. Maar Marcel, ik heb zoals je adviseerde ook even gekeken naar Xawtv. Hier kom ik helemaal niet uit. Zou je beetje kunnen helpen in verband met het gebruik van dit programma. Ik klik op het scherm op de rechtermuisknop, en ik kies dan voor "record avi". Ik krijg dan een venster waar je de filmnaam en de muzieknaam moet invullen. Nou, ik heb wel 20 verschillende namen ingevuld, maar er gebeurt nix. Misschien kan je me nog op weg helpen. Alvast dank. John.
Link naar reactie
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf nog nooit wat heb opgenomen met xawtv, ik wist alleen dat het die mogelijkheid bood en aangezien het bij dit soort problemen altijd handig is even een ander progsel te proberen gaf ik je dat advies. Er zijn overigens vele programma's die je kunt proberen. KwinTV schijnt wel aardig te zijn, maar MythTV is de absolute topper, deze heeft een complete programmagids aan boord zodat je met een paar rammen e.g. weekelijks je lievlingsprogramma op kunt laten nemen. Voor een antwoord op je xawtv vraag zul je even op een ander moeten wachten, sorry.
Link naar reactie
Is wel herkenbaar. Ik had ook geen geluid op het opgenomen stuk. Ik gebruikte slackware 9.0 en hoorde wel geluid. Kon het ook opnemen met record en dat bevatte ook het geluid. Echter als ik video opnam, zat daar geen geluid bij. Ik heb het opgelost door (helaas) Slackware weer te vervangen voor Knoppix 3.3 en toen werkte alles weer in 1x. Vaag dus. Ik neem trouwens op met [b:e321d59336]streamer[/b:e321d59336] wat bij XawTV geleverd wordt. Deze kan in Mjpeg wegschrijven en neemt niet zoveel harddisk ruimte in beslag. Met Xine kan je het bestand weer bekijken en met Mjpegtools kan je het bestand omzetten naar een Video CD (mpeg) bestand. Groet, Stephan
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...