Ga naar inhoud

slackware install probleem


anoniem

Aanbevolen berichten

ik heb zojuist mijn harde schijf geformateerd om er slackware op te plaatsen. tijdens het booten van mijn slackware cd (9.1) krijg ik de melding dat ik mijn harde schijf moet partitioneren met fdisk of cfdisk. dit doe ik door het commando fdisk \dev\sda (sdci harde schijf) waarna ik als reactie krijg: unable to open ik heb ook cfdisk geprobeerd maar dit lukt ook niet. alsook sdb,sdc,sdd. wat kan ik het best doen? mvg
Link naar reactie
[quote:f88d36b783="mxpaddock"]ik heb zojuist mijn harde schijf geformateerd om er slackware op te plaatsen. tijdens het booten van mijn slackware cd (9.1) krijg ik de melding dat ik mijn harde schijf moet partitioneren met fdisk of cfdisk. dit doe ik door het commando fdisk \dev\sda (sdci harde schijf) waarna ik als reactie krijg: unable to open ik heb ook cfdisk geprobeerd maar dit lukt ook niet. alsook sdb,sdc,sdd. wat kan ik het best doen? mvg[/quote:f88d36b783] Je moet ingeven: fdisk /dev/sda dus [b:f88d36b783]NIET[/b:f88d36b783] backslashes!
Link naar reactie
Heb je met de scsi.s kernel gestart? Anders is de kaart nl waarschijnlijk helemaal niet gedetecteerd. Bij het opstarten van de Slackware CD krijg je een scherm, blader er door met de Fn toetsen (F2, etc) en je zult een scherm zien met de beschikbare kernels. Gebruik vervolgens de kernel die je nodig hebt (meestal scsi.s voor scsi).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...