Ga naar inhoud
  • 0

Dns server installeren op suse 8.0

anoniem

Vraag

Ik heb een linux server draaien in mijn netwerk. Ik roep deze telkens met het ip adres aan. Nu wil ik daar een naam van maken. Dus moet ik een dns server installeren. Ik weet niet of die standaard wordt geinstalleerd. Zo ja hoe stel ik deze in, anders hoe installeer ik die en stel ik hem goed in. Moet ik op de router ook iets veranderen? Elke computer op mijn netwerk is op deze router aan gesloten dus ook de linux pc. Alle andere pc staan via de router in verbinding met de linux pc. Alvast bedankt
Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Nee een DNS server zal niet nodig zijn hoor, je kunt dat gewoon regelen in de file /etc/hosts dit is de mijne: [code:1:17c929ca8b] # # hosts This file describes a number of hostname-to-address # mappings for the TCP/IP subsystem. It is mostly # used at boot time, when no name servers are running. # On small systems, this file can be used instead of a # "named" name server. Just add the names, addresses # and any aliases to this file... # # By the way, Arnt Gulbrandsen <agulbra@nvg.unit.no> says that 127.0.0.1 # should NEVER be named with the name of the machine. It causes problems # for some (stupid) programs, irc and reputedly talk. :^) # # For loopbacking. 127.0.0.1 localhost 127.0.0.1 grima.chimeraprojects.org grima 192.168.123.126 haldir.chimeraprojects.org haldir # End of hosts. [/code:1:17c929ca8b]
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...