Ga naar inhoud

Heeft dit forum nog bestaansrecht?


f.j.stols

Aanbevolen berichten

Nu dit forum een tijdje een vernieuwd jasje heeft vraag ik mij af wat de redactie / beheerders er zelf van vinden. Ik weet dat discussies hier niet gewenst zijn, maar ik weet dat er veel teleurstelling en frustraties zijn. De deskundigen van weleer tref ik hier niet meer aan. Wel op het N.C.F. waar ik weer een aantal namen ben tegen gekomen. Maar misschien verwacht men te veel (of was de database van het oude forum vol?).f.j.stols
Link naar reactie
Natuurlijk moet er nog het een en ander gesleuteld worden aan de vraag & antwoordmodule. Vooral om de vragen en reacties van gebruikers zo helder mogelijk te krijgen. Maar om het meteen al af te doen als geen bestaansrecht... Ben ik het niet mee eens. Het oude forum was al lang en breed over zijn hoogtepunt heen en bloedde langzaam dood. Ik zie in deze opzet meer toekomst omdat het toegankelijker is en beter geïntegreerd in de website zelf.
Link naar reactie
Dat het beter geïntegreerd is, zullen weinig mensen ontkennen denk ik. Maar heel eerlijk: dat vind ik het enige pluspunt aan deze module. Zware minpunten zijn bijvoorbeeld het gebrek aan overzicht in een topic en het enorme gebrek wat je hebt om een bericht op te maken (geen code, geen afbeeldingen, geen lijsten, etc.). Mensen hoeven niet in te loggen, waardoor schat ik zo'n ¾ van de berichten van "Gast" komt, waardoor je dus ook niet weet wie nu waarop reageert. Je kunt nergens eenvoudig zien waar je eerder op hebt geantwoord en of de TS daar nog op gereageerd heeft, waardoor je dus ook niet weet of je de TS geholpen hebt. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Naast bovenstaande zijn er nog talloze kleine ergernissen waar ik het voorlopig maar niet over heb. Aangezien de eerste update pas na ruim 2½ maand is gekomen (en eerlijk gezegd nu ook weer niet zo'n geweldige verbetering is) heb ik er weinig vertrouwen in dat het op enigszins afzienbare termijn een werkbaar systeem wordt. Het is leuk voor de toevallige passant die een vraag heeft, maar niet voor vaste bezoeker (het gros van degenen die antwoord zullen geven). Eerlijk is eerlijk: de enige reden dat ik nu nog op C!T kom, is dat het in mijn systeem zit. Ik ben 8 jaar trouw lid geweest van het forum en heb duizenden berichten gepost, maar op het nieuwe systeem heb ik al vaak de puf niet meer om te posten. Het is puur gewoonte om naar C!T te komen, en ik merk al dat het hard minder wordt. Jammer, maar wel de waarheid.
Link naar reactie
Het forum was inderdaad verouderd en mede hierdoor kwamen er weinig tot geen mensen meer. De keuze snap ik dan volledig om er mee te stoppen of om het op een andere manier te doen. Ik stel voor om computertotaal te helpen. Denk dat naast deze functionaliteit ook heel goed een forum kan bestaan. Welke techniek zou voor computertotaal geschikt zijn om weer een forum te starten? weer PHPBB of iets anders? Iemand suggesties?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...