Ga naar inhoud

Wachten op Skype Linux-versie?


anoniem

Aanbevolen berichten

Nu kan een mens niet alles bijhouden! Dus mocht iemand in de toekomst de linux-versie van Skype tegenkomen (of maken) houd ik me aanbevolen. Zie ondestaand artikel: > Skype, meer dan een hype! Tjeerd Korenstra - 7 november 2003 Op 29 > augustus lanceerden Niklas Zennström en Janus Friis de eerste > beta-versie van Skype, een gratis programma waarmee je kunt bellen via > internet. De mannen hadden eerder al succes met de ontwikkeling van > Kazaa en lijken dit succes nu zelfs te gaan overtreffen. Twee maanden > en vier betaversies later is Skype een ware hype geworden. Op het > moment van schrijven hebben al twee miljoen mensen het programma > gedownload. Tijdens ondergetekende zijn eerste test waren er > wereldwijd 60.000 andere gebruikers van het programma online.
Link naar reactie
[quote:7c63d3d21d="Marcel de Reus"]Ik las idd iets over Skype in de metro laatst en het zag er wel aardig uit. Toch lijkt me GnomeMeeting veel handinger, heb je die wel eens geprobeerd?[/quote:7c63d3d21d] Geprobeerd? Nee. Net even bekeken op http://www.gnomemeeting.org/index.php?rub=3&pos=0&faqpage=index.html#AEN12 Maar zeg nu eerlijk: Je koopt toch geen Rolls-Royce als je genoeg hebt aan een leelijke eend. :D
Link naar reactie
[quote:b58ba51e77="KayJay"][quote:b58ba51e77="maximilaan"]Een Gnome-programma met teveel mogelijkheden??? ;) Max[/quote:b58ba51e77] Tja.. je kunt natuurlijk ook propietary software kopen met minder mogelijkhedne dan een gnome programma die je gratis kan testen en van het net af kan plukken...[/quote:b58ba51e77] Zo ken ik er nog een :D : Ik heb "dual boot" en kan Skype natuurlijk ook onder windows draaien. Maar omdat ik op het net bijna alleen onder linux-werk ( windows gebruik ik alleen voor photoshop - ja ik weet dat The Gymp ook een goed programma is, alleen kan het niet zo best overweg met CMYK- ) heb dit verhaaltje geplaatst. Ik dacht misschien wordt ik op goed spoor gezet of verteld iemand mij: "linux variant is onderweg" GnomeMeeting vind ik net iets te veel van het goede. Genoeg hierover denk ik.
Link naar reactie
[quote:a685b78cda="KayJay"] Tja.. je kunt natuurlijk ook propietary software kopen met minder mogelijkhedne dan een gnome programma die je gratis kan testen en van het net af kan plukken...[/quote:a685b78cda] Tja, Gnome-beleid is tegenwoordig om alles zo simpel mogelijk te houden, applicaties die te rijk zijn aan mogelijkheden horen daar niet bij.. terugkomend op Skype, wat biedt Skype wat niet kan met Gnome-meeting? En wat maakt Gnome-meeting te groot? Max
Link naar reactie
Skype is een totaal ander systeem dan Gnome-meeting. Skype werkt net als Kazaa, alleen ipv een peer-to-peer te gebruiken om te dowloaden gebruik je het nu om te bellen. Je meld je aan bij een server en iedereen die je ziet staan kun je dan in principe bellen, imho veel te omslachtig omdat je je altijd bij een server aan moet melden. Bij Gnome-meeting tik je gewoon het IP in van de persoon die je wilt bellen and that's it. Photoshop werkt overigens prima onder Crossover Office hoor.
Link naar reactie
[quote:981eec40de="maximilaan"]Tja, Gnome-beleid is tegenwoordig om alles zo simpel mogelijk te houden, applicaties die te rijk zijn aan mogelijkheden horen daar niet bij..[/quote:981eec40de]'t Is natuurlijk niet helemaal een goede vergelijking: Gnome applicaties proberen krachtig en veelzijdig te zijn en daarbij toch eenvoudig. Ik ken Gnomemeeting niet verder. Ik heb een andere vraag over GnomeMeeting: Kan dat ook communiceren met iets op de Macintosh (OS X)?
Link naar reactie
Skype zit wel slim in elkaar hoor. Net als bij Jabber worden er servers gebruikt, alleen bij Skype worden clients die bereikbaar zijn automatisch "server". Als je eigen skype achter een firewall draait, maakt hij alleen zelf uitgaande connecties. Volgens mij is het niet moeilijk het protocol te implementeren. Hier is ook wat info: http://www.theregister.co.uk/content/5/33278.html Wat mij verbaast is a) dat dit niet veel eerder is bedacht, en b) dat dit niet door jongens uit de open source-hoek is bedacht.
Link naar reactie
[quote:8929c3384d="Marcel de Reus"] ............ Photoshop werkt overigens prima onder Crossover Office hoor.[/quote:8929c3384d] Na deze opmerking (bedankt!) Voorlopig nog niet verder gekomen dan lezen artikel op: http://www.desktoplinux.com/articles/AT7770280571.html Dit is interessant en ik moet hiermee in de toekomst eens mee aan de slag
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...