Ga naar inhoud

ik geloof dat ik 'om' ben...


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik kan het toch ff niet laten! Juichend (alhoewel, het is 01.00 uur, en alles slaapt) zit ik achter mijn laptop (Acer 1315LM) met daarop een prima draaiende Debian 3.0. Hier is wel een geschiedenis aan vooraf gegaan. In het kort: Sinds 1997 ben ik bezig met Linux. Voornamelijk Redhat gevolgd tot versie 9.0. Toen ik onlangs een mail van Redhat kreeg vanwege de gewijzigde strategie had ik zoiets van ' gadver..' zij ook al. Is natuurlijk niet helemaal juist, maar toch, ik had er geen goed gevoel bij. Dus na 6 jaar RH op zoek naar een andere distributie. Debian gedownload (deze had ik nog nooit uitgeprobeerd) en aan het klussen. Eerst op een desktop (met wisselend succes), maar uiteindelijk, de aanhouder wint, zowel op een desktop als laptop de zaak aan het draaien. En ik ben echt enthousiast over Debian! Apt is een geweldige tool om je systeem op maat te snijden. Kernel 2.6 compileren en installeren was een fluitje van een cent. De installatie van Debian is relatief eenvoudig, en er is een prima handleiding. Een groot voordeel vind ik dat je alleen die packages installeert die je ook werkelijk wilt gebruiken. Geen onnodige ballast dus. Kortom, ik geloof dat ik 'om' ben...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...