Ga naar inhoud

Heeft update van Avast! een bug?


anoniem

Aanbevolen berichten

Afgelopen weekend een update gedaan van mijn Avast!, de gratis versie. Zowel op mijn laptop als op mijn desktop. Op beiden staat ook een legale versie van WIN 7 Home Premium. Op de laptop werkt alles goed. maar op de desktop zijn er nu 2 programma's , Cathy, voor het importeren van MP3 bestanden in een database en Catraxx, ook een databaseprogramma voor muziekmedia, die beiden na exact 15 seconden van het scherm verdwijnen , maar actief blijven in Taakbeheer, onder het tabblad processen. Zo vaak als je deze programma's start, zo vaak staan ze ook bij de processen vermeld. Uitschakelen wil niet, PC opnieuw opstarten is dan de enige optie. Al gaat dat niet altijd op de correcte wijze. Soms moet ik de schake;laar op de PC zelf gebruiken. Speurwerk leverde op, dat in het verleden de foutmelding die ik nu kreeg, als ik één van beide programma's opnieuw wil installeren: Shellexecute foutcode 255, aan Avast werd toegeschreven. Zodoende betreffende programma's verwijderd na de PC opnieuw opgestart te hebben en het register opgeschoond te hebben, opnieuw ginstalleerd, maar wel met een uitgeschakelde Avast. En warempel, de programma's bleven correct werken. Tot de PC was afgesloten en later opnieuw gestart. Na 15 seconden beide programma's uit het zicht verdwenen. Oplossing: bij opties Programma scannen uitgeschakeld. Nu blijven beide programma's zonder problemen werken. Maar dit kan m.i. toch niet de bedoeling zijn?
Link naar reactie
Ik gebruik ook de gratis versie. Bij mij staat Avast op automatische updates, Avast geeft zowat elke dag een update, maar ik heb mijn computer het afgelopen weekend niet gebruikt, dus die updates zijn bij mij overgeslagen. afgelopen maandag heb ik van Avast weer een automatische update gehad, en vandaag nog de laatste, Ik en ondervind geen enkele hinder. Door Avast. Probeer Windows terug te zetten naar het laatste herstelpunt, en download dan de laatste update van vandaag van Avast. ....... succes....of sterkte.......
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...