Ga naar inhoud

knoppix en speedtouch ethernet modem


anoniem

Aanbevolen berichten

LS, Na mijn (overigens heel begrijpelijke :) ) aversie tegen linux wil ik toch een rondkijken... Vandaar knoppix opgezocht; werkt als een speer! Maar, op de een of andere manier krijg ik mijn adsl modem niet aan de praat. Wat ik vind in nieuwsgroepen heeft óf niets te maken met knoppix óf slaat op een speedtouch usb modem. (en is nog eens in het frans ook. brrrr.) Wie heeft voor mij de verlossende link/oplossing?? tnx! t.
Link naar reactie
[quote:9c28c3a010="teacher"] Na mijn (overigens heel begrijpelijke :) ) aversie tegen linux wil ik toch een rondkijken... [/quote:9c28c3a010] Leon, als je zaterdag op de reunie komt, sla ik je op je muil voor die opmerking. [quote:9c28c3a010] Wie heeft voor mij de verlossende link/oplossing?? [/quote:9c28c3a010] Welke versie van het speedtouch modem heb je? Mijn modem is van begin dit jaar en is tevens router. Maw er komt internet uit mijn speedtouch. Je kunt in deze setup je netwerkkaart via DHCP laten configuren en de rest gaat vanzelf. Als je een oudere versie hebt, moet je de speedtouch echt als modem gebruiken. Op de helpdesk pagina's van XS4ALL staan beschrijvingen over hoe en wat. Als je ADSL van KPN gebruikt, kan deze informatie je wellicht helpen, ook als je bij een andere provider zit.
Link naar reactie
[quote:dc963814e8="robian"] Leon, als je zaterdag op de reunie komt, sla ik je op je muil voor die opmerking. [/quote:dc963814e8] mods bedreigen?? bannen die hap :P maar goed, de doorsnee (lees magere en bleke) linux expert kan ik wel aan hoor :P Ik heb idd een oudere (niet getweakte) speedtouch. Ik heb de xs4all websites gelezen, maar aan knoppix valt toch niets te "wijzigen"? Zo ja; hoe? t.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...