Ga naar inhoud

wireless usb in linux


anoniem

Aanbevolen berichten

Sinds deze zomer heb ik mijn lan uitgebreid met een BenQ AWL700 accespoint. Als ontvanger gebruik ik de BenQ AWL400 usb stick (in mn laptop). De usb stick maakt gebruik van de Atmel chip (at76c503). Onder windows is dit natuurlijk geen probleem, drivers genoeg... Maar dan linux.. Ik heb inmiddels een manier gevonden om in Mandrake de usb stick aan het draaien te krijgen, maar dan alleen met een statisch IPadres. Maar omdat ik gebruik maak van windows ICS (internet connection sharing), moet ik eigenlijk DHCP gebruiken (als noodvoorziening draai ik nu een proxyserver op de windowspc, maar dat is ook niet echt prettig werken). Vraag: Zijn er mensen die ervaring hebben met de wireless usb at76c503 chip? En in welke linux distributie heb je daar voor gebruikt?
Link naar reactie
Hm..helaas. Dat werkt dus niet. :cry: Vervelend genoeg zou ik het probleem op kunnen lossen door in ifcfg-wlan0 de variabele BOOTPROTO=static te veranderen in BOOTPROTO=dhcp en vervolgens de IPADDR variabele te verwijderen. Als ik dit doe, ziet de usb stick het accespoint niet meer. Ter info: ik heb de configuratie van [url=http://www.jennings.homelinux.net/atmel.html]deze site[/url] gebruikt.
Link naar reactie
Ik heb adsl via een usbmodem. Mijn internetverbinding deel ik vanuit de pc waar het usbmodem op is aangesloten, met behulp van ICS. Om gebruik te kunnen maken van ICS, moeten alle "clients" gebruikmaken van de dhcp functionaliteit van de pc met ICS. Mijn accesspoint/router hangt in het lan en heeft zelf geen verbinding met internet. Als ik dhcp op het accesspoint aan zou zetten, dan krijgt de client een IPadres toegewezen door het accesspoint, en komt vervolgens met dat IPadres bij mijn pc met ICS. Vervolgens kan ICS geen IPadres meer toekennen, en werkt het delen van de internetverbinding dus niet. Maw: mijn accesspoint is vrij passief, en zorgt er alleen voor dat clients bij mijn internetpc kunnen komen. Vwb je 2e vraag: het commando dhcpcd wordt niet herkend door Mandrake.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...