Ga naar inhoud

NVIDIA Linux Drivers..


anoniem

Aanbevolen berichten

klikken doe je in windows :wink: heel kort: 1. Start je pc op zonder X (met bv als kernel parameter 'linux 2' in je bootloader) 2a geef als commando: sh NVIDIA-Linux-x86-1.0-4496-pkg2.run 2b volg de instructies. 3. lees de readme, want je moet een paar dingen in het instellingen bestand wijzigen er is erg veel informatie over dit onderwerp te vinden via google, op de wiki van nedlinux en op het nvidea forum. Kijk daar ook ff naar.
Link naar reactie
[quote:45c06fb084="Timonsweb"]klikken doe je in windows :wink: heel kort: 1. Start je pc op zonder X (met bv als kernel parameter 'linux 2' in je bootloader) 2a geef als commando: sh NVIDIA-Linux-x86-1.0-4496-pkg2.run 2b volg de instructies. 3. lees de readme, want je moet een paar dingen in het instellingen bestand wijzigen er is erg veel informatie over dit onderwerp te vinden via google, op de wiki van nedlinux en op het nvidea forum. Kijk daar ook ff naar.[/quote:45c06fb084] Sorry dat ik het zeg hoor , maar ik snap er niks.... 1. Ik heb de driver gedownload . 2. Ik probeerde het bestand uit te pakken of eventueel te openen maar dit lukte niet 3. Ik heb mijn PC gereboot en gekeken of er een speciale boot optie bijstaat maar volgens mijn iks. er staat alleen dit : Linux . linux nonfb windows floppy Wat doe ik ingodsnaam fout ? of ben ik iets vergeten te doen ?
Link naar reactie
Je kunt ook gewoon opstarten zoals je altijd doet (waarschijnlijk grafisch). Doe vervolgens het volgende: Ctrl+Alt+F1 Nu ga je naar tekstmode. Log in als root type vervolgens: init 3 na een paar tellen zit je in runlevel drie (je grafische mode draait dan niet meer) ga na de directory waar je nvidia driver staat. type dan: chmod a+x NVIDIA-Linux-x86-1.0-4496-pkg2.run en dan: ./NVIDIA-Linux-x86-1.0-4496-pkg2.run Nu kun je de driver installeren als 't goed is
Link naar reactie
[quote:12cf53ee2f="Paranoid Android"]Je kunt ook gewoon opstarten zoals je altijd doet (waarschijnlijk grafisch). Doe vervolgens het volgende: Ctrl+Alt+F1 Nu ga je naar tekstmode. Log in als root type vervolgens: init 3 na een paar tellen zit je in runlevel drie (je grafische mode draait dan niet meer) ga na de directory waar je nvidia driver staat. type dan: chmod a+x NVIDIA-Linux-x86-1.0-4496-pkg2.run en dan: ./NVIDIA-Linux-x86-1.0-4496-pkg2.run Nu kun je de driver installeren als 't goed is[/quote:12cf53ee2f] volgens mij kan dit niet omdat Nvidea-driver programma (bij mij) alleen start als X (en dus kde,gnome etc) niet draait. (ook niet in de achtergrond)
Link naar reactie
[quote:0219ed8935="bvvelde"]Waarom wordt het bestand ge-chmod ? Dit heeft toch met rechten (lees / schrijf) te maken ? Ik heb een paar weken geleden de nvidia driver geactiveerd, maar zonder de chmod...[/quote:0219ed8935] Om het bestand executable te maken. Is in dit geval niet nodig aangezien je het script gewoon aan sh(=bash) als input kan voeren, maar als je niet weet dat het een shellscript is moet je het gewoon uit kunnen voeren met ./ en dat doet ie alleen als de file executable is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...