Ga naar inhoud

linux & windows


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb windows xp en linux suse 8.1 op een pc . Ik heb dit vergeleken met mekaar. ik vind de desktop van linux mooi maar ik vind het installleren van software veel te omslachtig en soms ronduit moeilijk. begrijp niet waarom dit niet net zo gemaakt is als in windows met een makkelijke installer. ook valt het mij op dat bv mozilla firebird in windows mooier is dan in linux waarom? Win xp kost belachelijk veel geld ik doe dat ook nooit weer maar voor het pakket suse moest ik ook al 80€ betalen. als ze dit blijven doen en het word duurder want bv de update van suse kost wel even 50€., dan zijn ze geen haar beter dan microsoft alleen met het verschil dat ms duurder is . Nu de feiten winxp is een mooi bestuuringssysteem vooral voor gamen maar ook andere dingen het ziet er erg mooi uit en het werkt makkelijk. als ze linux eens gebruiksvriendelijker maken [ software installeren-gamen] en ophouden met die duure distributies dan zullen er meer mensen overstappen op linux. maar ik ben bang dat linux een hobby blijft! :o
Link naar reactie
Tja 80 euro.... Bij munnike.snl of kooplinux.nl kost het 5 euro. Geen Suse, maar wel de rest. Of als je kable hebt.... linuxiso.org... kost het je 1 euro... een eigen brand-cdtje... Nee, Linux kost je bijna niks. Linux gebruikersvriendelijker... yep, zit wat in, denk ik... maar ja... je krijgt ook dure server-software voor niks bij Linux..... echt goedkoop dus... Voor de rest is het smaak die desktop.... bij Linux kun je uit desktop-managers kiezen... ook lichte.... valt ook wat voor te zeggen.... Voor sommigen blijft het kiezen moeilijk.... ik gebruik XP/2000 ook in multiboot. Voor mijn werk... en xp kost mij (via school 12 euro).... Maar Linux is mijn liefste multitool :wink:
Link naar reactie
[quote:ef4fba81d6="tex"]Ik heb windows xp en linux suse 8.1 op een pc . Ik heb dit vergeleken met mekaar. ik vind de desktop van linux mooi [/quote:ef4fba81d6] Dat is mooi!! [quote:ef4fba81d6] maar ik vind het installleren van software veel te omslachtig en soms ronduit moeilijk. begrijp niet waarom dit niet net zo gemaakt is als in windows met een makkelijke installer. [/quote:ef4fba81d6] Hierbij is er geen verschil tussen windows en linux, maar tussen commerciele software en opensource software. [quote:ef4fba81d6] ook valt het mij op dat bv mozilla firebird in windows mooier is dan in linux waarom? [/quote:ef4fba81d6] Dat moet je aan firebird vragen. [quote:ef4fba81d6] Win xp kost belachelijk veel geld ik doe dat ook nooit weer [/quote:ef4fba81d6] Hmm, software heeft nu eenmaal zijn prijs. [quote:ef4fba81d6] maar voor het pakket suse moest ik ook al 80€ betalen. [/quote:ef4fba81d6] is een beetje appels met peren vergelijken, windows mag je op 1 pc installeren, suse linux op een onbeperkt aantal. [quote:ef4fba81d6] als ze dit blijven doen en het word duurder want bv de update van suse kost wel even 50€., [/quote:ef4fba81d6] Tja, je kunt ook gratis updaten via internet, of via een geleende cd. [quote:ef4fba81d6] dan zijn ze geen haar beter dan microsoft alleen met het verschil dat ms duurder is . [/quote:ef4fba81d6] inderdaad, het is ronduit schandalig dat ze geld vragen voor software. Hardware is immers ook gratis?? [quote:ef4fba81d6] Nu de feiten winxp is een mooi bestuuringssysteem vooral voor gamen maar ook andere dingen het ziet er erg mooi uit en het werkt makkelijk. als ze linux eens gebruiksvriendelijker maken [ software installeren-gamen] en ophouden met die duure distributies dan zullen er meer mensen overstappen op linux. maar ik ben bang dat linux een hobby blijft! :o[/quote:ef4fba81d6] Tja, verdiep je eens beter in het systeem voordat je met dit soort opmerkingen komt.. Max
Link naar reactie
Verdiepen in het systeem? dat is niet te doen! omdat linux niet gebruiksvriendelijk is. linux moet gratis zijn maar word toch in de winkel verkocht. konqueror wekt ook niet naar behoren een heleboel pagina`s worden niet goed weergegeven. Jammer want het lijkt zo mooi maar dat is alleen de buitenkant. Het is gewoon jammer. :-?
Link naar reactie
Laatst had iemand er een mooie opmerking over (niet op dit forum): Linux is een goed besturingssysteem maar zal nooit populairder worden dan windows want alles wat ze gaan doen om windows na te maken (of verbeteren) zorgt ervoor dat linux dezelfde problemen/irritaties geeft als windows. En dat is denk ik ook 't probleem. Ik vind 't prettig dat ik zelf software kan installeren op de manier die ik zelf wil zonder (vervelende) wizards. Velen vinden de wizards weer een uitkomst, maar dat is persoonlijk. Onder linux zul je nog wel eens met een shell werken (of command prompt, zoals je 't wil noemen) maar onder windows heb je die eigenlijk niet meer nodig. Het is vaak een kwestie van wennen en de vraag hoever je je wil verdiepen in computersystemen. Laatste tip: draai linux naast windows dan kun je als je linux zat bent gewoon weer ff rebooten naar windows.
Link naar reactie
[quote:1c3bc3aebd="tex"]Verdiepen in het systeem? dat is niet te doen! omdat linux niet gebruiksvriendelijk is. linux moet gratis zijn maar word toch in de winkel verkocht. konqueror wekt ook niet naar behoren een heleboel pagina`s worden niet goed weergegeven. Jammer want het lijkt zo mooi maar dat is alleen de buitenkant. Het is gewoon jammer. :-?[/quote:1c3bc3aebd] GNU/Linux niet gebruiksvriendelijk? Sorry hoor, maar een distributie als SuSE is minstens net zo gebruiksvriendelijk als Windows XP zij het niet vriendelijker. SuSE heeft voor zo'n beetje alles al drivers aan boord, herkent het leeuwendeel van de hardware automatisch en YAST2 geeft altijd heel duidelijke informatie aan de linkerzijde van het venster. Softwareinstalleren is heel simpel. Je gaat gewoon naar YAST2 en je klikt op Software installeren/verwijderen oid en vinkt aan welk pakket je wilt hebben. YAST2 vraagt vervolgens om de CD of indien je anders hebt aangegeven download hij het van internet of haalt hij de package uit een lokale of netwerk directory. Zo kun je ongeveer 7GB aan software installeren, mocht je behoefte hebben aan meer dan kun je een RPM downloaden van de site van de maker van de software, die dowload je, vervolgens klik je erop en YAST2 installeert hem. Het kan zijn dat de fabrikant geen RPM aanbiedt maar bijvoorbeeld een installerer net als onder Windows. Bijvoorbeeld Mozilla en OpenOffice doen dat, pakketje uitpakken en op setup of install klikken en klaar is kees. Als de maker van de software zelfs dat niet aan biedt kun je vaak een source package downloaden en zelf compileren of je kunt op rpmfind.net kijken of ze daar misschien wel een RPM hebben. Waarom worden er RPM's ipv installers gebruikt? Die vraag is heel simpel: installers hebben statische gelinkte libraries aan boord en zijn daardoor erg groot en traag. Beide methoden hebben hun voor en nadelen. Klachten niet aan het adres van SuSE oid maar aan het adres van de producent van de software, die maakt die overweging. Konqueror werkt prima. Is al anderhalf jaar mijn standaard browser en heb er nooit problemen mee. Buitengewoon geavancheerd met tabs, webkoppelingen, veel keybindings, auto-scroll functie, vergroot functies en veel kio_slave plugins. Dat sommige kneuzen nog steeds geen fatsoenlijke website kunnen bouwen is niet de schuld van Konqueror. GNU/Linux is overigens een buitengewoon goed gameplatform hoor. De preformence is prima. Als je kijkt naar games als Unreal Tournament 2003 draait ie zelfs in sommige gevallen nog sneller dan onder Windows. Als je bedoeld dat games geschreven voor het Windows platform niet onder GNU/Linux draaien of programma's in het algemeen dan is dat niet meer dan logisch. Games die voor GNU/Linux geschreven worden draaien ook niet onder Windows en Games voor de Mac e.g. draaien ook niet onder Windows. Dat zegt dus totaal _niets_ over het OS als gameplatform. Het komt vanzelf wel dat de games uit de winkel ook out-of-the-box GNU/Linux gaan supporten. GNU/Linux is gratis, zowel in de vorm van kosten als in de zin van vrij. Dat jij 80 euro neer legt voor een doos moet je zelf weten. Je betaald daarbij puur voor de kosten, het bedrijf maakt er nauwelijks winst op. Het is niets meer dan een service zodat mensen zonder hip internet die graag boeken willen ook makkelijk met GNU/Linux kunnen starten. Wat denk je dat er allemaal van die 80 euro afgaat? 20% BTW, winst winkel, transportkosten van groothandel naar winkel, winst groothandel, transportkosten van fabriek naar groothandel, productiekosten van boeken, cd's en doos. Dan blijft er al niets over. Bovendien kun je SuSE zo gratis van internet plukken net als 1000 andere distro's dus wat is nu eigenlijk je punt? Ik ben zelf begonnen met het kopen van een doos 8.0 Pro. CD erin geramt, Windows eraf, GNU/Linux erop en ik was overgestapt. Zo simpel is het gewoon. Paar keer op mijn muis geramt en ik gebruikte GNU/Linux, een kind kan de was doen. Gebruik inmiddels al weer een jaar Slackware en ben nu sinds de 9.1 release subscriber wat betekent dat ik elke release thuis krijg bezorgt voor 25$ oid. Gewoon om waardering te laten blijken. Ik heb mijn officiële cd's nog geen eens gebruikt, omdat ik hem al gedownload en geïnstalleerd had.
Link naar reactie
En het verschil is dat de code open is, als het je niet bevalt kun je het zelf aanpassen. Als de huigide Linux gebruikers tevreden zijn met de packagemanagers die er zijn komt er geen installshield (en daar ben ik ook blij om ;) ). Linux "software management" is onder de meeste distributies veel, en dan ook veel beter dan onder windows. Je moet allen het systeem doorkrijgen. Ik denk niet dat Windows met twee commando's het hele besturingssyssteem en vrijwel alle software updaten kan. Dat kunnen veel Linux distros wel (Debian -> APT, Slackware -> Swaret, Mandrake -> URPMI, SuSE -> YaST, RedHat -> Up2date, etc.).
Link naar reactie
>Verdiepen in het systeem? dat is niet te doen! omdat linux niet gebruiksvriendelijk is Je zit hier op een Linux-forum voor als je het nog niet door had :wink: ... velen hier zijn het waarschijnlijk niet met je eens.... Omdat Linux niet alleen een grafisch desktop systeem is, maar veeeeel meer is het gewoon "anders".... en als je niet meer over Linux weet/leert, houdt wat mij de discussie hier op :o
Link naar reactie
Ik begrijp dat ik jullie gevoelens een beetje gekrenkt heb,dat is niet de bedoeling maar hier kunnen jullie niet omheen; mooie desktop- makkelijk te installleren, makkelijk updaten met yast2 ,maar hij update niet alles,konqueror geeft niet alle pagina`s goed weer hier internet explorer wel kun je niet om heen wat jullie ook zeggen, linux is niet gamevriendelijk, linux is veel te ingewikkeld voor de meeste mensen, Dus er is nog genoeg te doen conclusie winxp is een gebruiksvriendelijker dan linux! Ik hoop echt dat dit verandert :D
Link naar reactie
[code:1:7d29eec4a8] > <moronic stuff> > > > -------------------------- > /| /| | | > ||__|| | Please don't | > / O O\__ feed | > / \ the trolls | > / \ \ | > / _ \ \ ---------------------- > / |\____\ \ || > / | | | |\____/ || > / \|_|_|/ | __|| > / / \ |____| || > / | | /| | --| > | | |// |____ --| > * _ | |_|_|_| | \-/ > *-- _--\ _ \ // | > / _ \\ _ // | / > * / \_ /- | - | | > * ___ c_c_c_C/ \C_c_c_c____________ > > [/code:1:7d29eec4a8]
Link naar reactie
[quote:7c063384a2="tex"]Ik begrijp dat ik jullie gevoelens een beetje gekrenkt heb,dat is niet de bedoeling maar hier kunnen jullie niet omheen; mooie desktop- makkelijk te installleren, makkelijk updaten met yast2 ,maar hij update niet alles[/quote:7c063384a2] Dat komt omdat hij alleen de packages kent die op de cd's staan. Verander de installatiebron maar eens naar een 8.2 map of als die er al is naar een 9.0 op een ftpserver en YAST2 zal in het package management ook die nieuwe packages vinden. Helemaal updaten is niets anders dan gewoon een nieuwe versie installeren, download daarvoor de file boot.iso uit de ftptree en geef op de bootregel: linux install=ftp://ipvanserver/path/naar/map/8.2/of/9.0 en kies voor een update, gratis en voor niets en hij update _alles_. Alternatieven zijn apt-get voor RPM en Red Carpet, die updaten wel alles, maar over het algemeen moet je wel een keuze maken tussen een van die drie omdat ze elkaar anders in de weg zitten. Overigens kan het o zo gebruiksvriendelijke Windows helemaal _niet_ updaten, enkel patches en SP's binnenhalen dus elke vorm van updaten is al een pro voor GNU/Linux. [quote:7c063384a2]or geeft niet alle pagina`s goed weer hier internet explorer wel[/quote:7c063384a2] Er is een organisatie de W3C en die bepaald de standaarden en daar horen sites en browsers zich aan te houden. Konqueror kan W3C valid sites prima weer geven en weet van veel rotzooi ook nog wel wat te maken. Echter Internet Explorer kan van nog veel grotere bendes wat maken omdat het natuurlijk wel de in het eigen Frontpage gemaakte pagina's moet kunnen tonen die op en top brak zijn. Verder maakt Internet Explorer een puinhoop van wel goede sites die netjes volgens de standaarden werken. Daarom moeten die sites tig work-arounds gebruiken. Verder is IE zo lek als een vergiet en is de browser zo langzaam als de pest, maar een advies en dat is weg ermee. [quote:7c063384a2]niet om heen wat jullie ook zeggen, linux is niet gamevriendelijk,[/quote:7c063384a2] Dat is dus gewoon niet waar en ik zou je willen vragen op mijn argumenten te willen reageren. Die tik ik niets voor niets. GNU/Linux is op en top game vriendelijk. SDL, GLUT, OpenGL etc zijn er allemaal voor GNU/Linux net als rendering engines als Ogre en 3Dmodelling programma's als blender. [quote:7c063384a2]linux is veel te ingewikkeld voor de meeste mensen, Dus er is nog genoeg te doen conclusie [/quote:7c063384a2] Mijn conclusies is dat je heel wat vind, maar dat je het niet fatsoenlijk kunt onderbouwen. Ik wil die discussie graag met je aangaan dus reageer maar op mijn argumenten [quote:7c063384a2]Windows XP is gebruiksvriendelijker dan linux! Ik hoop echt dat dit verandert :D[/quote:7c063384a2] Nee dat is dus gewoon niet waar. Bovendien heb je slechts één van de honderden distro's gezien dus waar heb je het nu helemaal over?
Link naar reactie
Ach XP..... wel teletubies.... maar geen - tekstverwerker - spreadsheet - SQL server - webserver - (nuttige) scripttaal - (werkend) brandprogramma - irc client - ssh server - smtp server - (nuttige) editor - (werkende) ftp client - virusscanner - (nuttige) firewall enz Maar wel een browser die je HDU kan formateren....... vriendelijk zeg! Oh dat kan je allemaal (gratis?) installeren...... lekker vriendelijk! over gebruikersgemak...... ooit een netwerk met XP klanten veilig geprobeert te krijgen, lekker he dat gebruikersgemak..... hebben de MCSEer ook nog wat te doen (goh doet notepad het niet? reboot eens? nog niet? nou meneer dat wordt herinstalleren ROFL) over stabiliteit...... heb je alle loopholes dicht zodat je gebruikers de boel niet kunnen verkloten of ghost je ze standaard elke avond. Ja ja ik weet het..... don't feed the trolls
Link naar reactie
Gebruikersvriendelijkheid is een relatief begrip. vandaar dat iedereeen zich hier op de pik getrapt voelt.en terecht. Als verwend Gnu/Linux desktop/server gebruiker/beheerder ervaar ik Gnu/Linux juist als gebruikersvriendelijk. Zodra ik windows XP moet beheren of repareren raak ik in de stress omdat het me niet lukt, niet gaat zoals ik het wil en krijg ik serieuze hart stoornissen. Mijn moeder de super digibeet werkt ook gewoon onder Suse en Mandrake. Dus wat is precies gebruikersvriendelijk? Ik durf te wedden dat ik met Gnu/Linux eerder een omaatje achter de computer krijg dan met windows XP. wedje maken?
Link naar reactie
[quote:fca5c982ad="tex"]Verdiepen in het systeem? dat is niet te doen! [/quote:fca5c982ad] Hoezo niet? [quote:fca5c982ad] omdat linux niet gebruiksvriendelijk is. [/quote:fca5c982ad] Definieer eens 'gebruiksvriendelijk'? [quote:fca5c982ad] linux moet gratis zijn [/quote:fca5c982ad] Waar staat dat? [quote:fca5c982ad] maar word toch in de winkel verkocht. [/quote:fca5c982ad] inderdaad, een schande. erg gebruiksonvriendelijk [quote:fca5c982ad] konqueror wekt ook niet naar behoren een heleboel pagina`s worden niet goed weergegeven. [/quote:fca5c982ad] konqueror is geen onderdeel van Linux. [quote:fca5c982ad] Jammer want het lijkt zo mooi maar dat is alleen de buitenkant. Het is gewoon jammer. :-?[/quote:fca5c982ad] Tja, zoals gezegd, verdiep je beter in het systeem voordat je onzin loopt te verkopen.. Max
Link naar reactie
[quote:08089a4a60="tex"]Ik begrijp dat ik jullie gevoelens een beetje gekrenkt heb, [/quote:08089a4a60] valt mee hoor, je vertelt helaas veel onzin, en dat vind ik niet kunnen. [quote:08089a4a60] dat is niet de bedoeling maar hier kunnen jullie niet omheen; [/quote:08089a4a60] Vertel!! [quote:08089a4a60] mooie desktop [/quote:08089a4a60] dank je :) Hoe vind je de vertaling? [quote:08089a4a60] - makkelijk te installleren, makkelijk updaten met yast2 [/quote:08089a4a60] Da's mooi, installeren gaat dus wel makkelijk (eerder zei je van niet) [quote:08089a4a60] ,maar hij update niet alles, [/quote:08089a4a60] lijkt me logisch, hij update alleen wat nodig is, net zoals XP alleen update wat nodig is. Wil je andere nieuwe software, dan koop je die, of je haalt ze zelf op vanaf Internet. Ik kan je apt-get aanraden, met 1 druk op de knop (of 1 commandoregeltje) en je haalt de benodigde software binnen, zonder dat je je druk hoeft te maken waar je het vandaan moet halen (zoals bij Windows het geval is als je additionele software wilt) [quote:08089a4a60] konqueror geeft niet alle pagina`s goed weer hier internet explorer wel kun je niet om heen wat jullie ook zeggen, [/quote:08089a4a60] Konqueror is geen onderdeel van Linux, het is 1 van de vele browsers die voor Linux beschikbaar is (incl IE). Kijk, dat jij gewend bent dat een browser een onmisbaar onderdeel van een OS is, dat kunnen wij niet helpen, die onzin komt van Microsoft. Dus als Konqueror niet bevalt, gebruik dan een andere browser, zoals Netscape, Mozilla, Internet Explorer, Opera, Galeon, Ephiphany, etc.... [quote:08089a4a60]. linux is niet gamevriendelijk, [/quote:08089a4a60] Waarom niet? meeste games draaien soepeler onder Linux dan onder Windows. [quote:08089a4a60] linux is veel te ingewikkeld voor de meeste mensen, [/quote:08089a4a60] Welk argument heb je om dit te kunnen beweren? Net zei je nog dat installatie etc. heel eenvoudig was.. [quote:08089a4a60] Dus er is nog genoeg te doen conclusie winxp is een gebruiksvriendelijker dan linux! [/quote:08089a4a60] Leuke conclusie, alleen waar baseer je dat op????? [quote:08089a4a60] Ik hoop echt dat dit verandert :D[/quote:08089a4a60] Ik geloof je niet.. Max
Link naar reactie
[quote:d4ce024a93="tex"]Verdiepen in het systeem? dat is niet te doen! [/quote:d4ce024a93] Kijk, de fout die jij maakt is dat je van Windows uit gaat, en dan kijkt van "kan Linux dat ook??" En vervolgens doe je dat zonder dat je vooraf in Linux hebt verdiept. Ten eerst kom je met de misvatting dat Linux gratis is. Linux is niet gratis, Linux is [i:d4ce024a93]vrij[/i:d4ce024a93]. Dat wil zeggen dat je de broncode er bij geleverd krijgt en je daarmee kunt doen en laten wat je wilt. Je kunt dus bijv. Linux gratis weggeven. Of verder verkopen. In de winkels vind je inderdaad Linux-distributies, met prijzen die varieren van 40 euro tot iets van 2500 euro. Je spreekt van een schande, maar hebt niet in de gaten dat bijv. bij SuSE professional je veel meer krijgt dan alleen Linux, je krijgt 5 cd's met 7 GB software, 1 of 2 DVD'tjes, enkele boeken met documentatie en uiteraard een omdoos. Verder heb je recht op telefonische of online ondersteuning gedurende enkele maanden. Daarnaast bevatten de cd's niet alleen Linux, maar ook nog eens bijna 2000 andere softwarepakketten, zodat je met het hele pakket in 1 keer klaar bent. Je vergelijkt Windows qua prijs met SuSE Linux. Die vergelijking gaat echter niet op, bij Windows krijg je slechts 1 cd met een dun boekje, en telefonische ondersteuning. Windows is in staat om wat basistaken te doen (teksverwerking in wordpad, tekenen met paint, browsen met IE e-mail met OE), maar als je wat meer wilt, dan moet je ofwel zelf op zoek gaan naar additionele software op Internet, of additionele software bijkopen. Bij SuSE zal je dat dus niet snel gebeuren. Waar je verder de fout in gaat is dat je er van uit gaat dat Linux, net als Windows 1 blok is. Dat is dus niet zo. Nets als je pc-hardware is Linux opgebouwd uit vele losse onderdelen die onderling uitwisselbaar/vervangbaar zijn. Van vrijwel elk stukje Linux zijn er verschillende alternatieven te krijgen die al dan niet beter zijn in een bepaalde situatie Verder heb je veel verschillende Linux-aanbieders. Iemand als jij is bijv. meer gebaat bij Lindows. Wat ik je adviseer is dus dat je meer in Linux gaat verdiepen. Niet zo zeer in wat je geinstallleerd hebt, maar in Linux in het algemeen. Lees de documentatie goed, kijk op diverse sites en wiki's hoe bepaalde zaken werken, en probeer je Windows-kennis even te vergeten, aangezien die eerder tegen je werkt dan voor je. En ga bij jezelf na hoe goed je Windows kende toen je er voor het eerst achter werd gezet. Max
Link naar reactie
[quote:71efb737de="tex"]Verdiepen in het systeem? dat is niet te doen! [/quote:71efb737de] Wat wil je dan met Linux?, als je tevreden met Winblows bent blijf dan ook daar.... [quote:71efb737de="tex"]linux moet gratis zijn maar word toch in de winkel verkocht. [/quote:71efb737de] Tja tex... ik denk dat je broodnodig de GNU/ license door moet lezen... dan weet je waarom ! [quote:71efb737de]konqueror wekt ook niet naar behoren een heleboel pagina`s worden niet goed weergegeven. Jammer want het lijkt zo mooi maar dat is alleen de buitenkant. Het is gewoon jammer. :-?[/quote:71efb737de] Konqueror is knetter goed.... en als je je ergert aan slecht weergegeven pagina's dan moet niet hier klagen maartegen de site bouwer.....
Link naar reactie
Misschien even een nuttige illustratie bij deze discussie. Hier in huis gebruiken mijn moeder, mijn broertje van 14, mijn zusje van 10 en zelfs mijn zusje van nog geen 2 GNU/Linux. Ze gebruiken GNU/Linux voor de meest uiteenlopende zaken, zo doet mijn moeder al haar werk (OpenOffice) voor school eronder (ze is lerares), internet ze veel (Konqueror) en emailed ze heel wat af (Kmail). Mijn broertje MSN't (Psi met gate), internet en gamed (linux games & winex), maakt verder documenten voor school etc. Mijn zusje speelt veel games op internet en speelt veel crack-attack, ksnake, jumpnbump, tuxkart, tuxracer (ik heb de full versie), jazzjackrabbit2 (onder winex). Mijn zusje van 2 zoekt samen met mij naar plaatjes van dieren op internet of van bert&ernie en bovendien speelt ze aardappelmannetje. Ik zelf doe zo'n beetje alles op de computer en kan me geen beter desktop OS dan GNU/Linux wensen. Geavancheerde pakketen als KDE hebben werkelijk van alles aan boord, zoals bijvoorbeeld een geometrie tekenprogramme (KGeo), het periodieke system (Kalzium) en een grafische rekenmachine (Kcalc icm Kmplot) wat ik voor school allemaal veel gebruik. Verder werk ik zo'n beetje half remote de hele tijd en is de integratie van remoteapps perfect. Zo integreert kmixer die op mijn desktop draait netjes in de systray op mijn laptop e.g. Even voor de duidelijkheid. Deze opsommin is dus niet wat zij en ik allemaal onder GNU/Linux doen maar wat we allemaal op de computer doen wat de computer is gewoon synoniem voor GNU/Linux. De enige hier in huis die Windows gebruikt is mijn vader. De rest kan er waarschijnlijk al geeneens meer mee overweg (tis nu al ~1.5 jaar only GNU/Linux).
Link naar reactie
Wat ik van windows xp altijd zo irritant vind is dat bij alles wat je doet je meteen een wizard krijgt waar je helemaal niks aan kan instellen. En allemaal van die overdreven dingen als je wil zoeken krijg je eerst zo'n scherm met die @#$@ hond voordat je kan zoeken. Ik weet niet hoe dat met de verschillende linux distributies is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...