Ga naar inhoud

[grub] "grub geom error" alléén bij remote wakeup


anoniem

Aanbevolen berichten

Inmiddels heb ik ontdekt hoe ik met "ether-wake" mijn desktop PC "remote" kan opstarten als die uit is (maar de ethernetkaart nog wel wat minimale stroom trekt). Erg leuk natuurlijk, maar de boot na die remote wakeup leidt slechts tot een[code:1:b6cbb89810]grub geom error[/code:1:b6cbb89810]Het vreemde is nu dat een gewone start (met de aan/uit knop) probleemloos verloopt. Iemand een suggestie waar ik naar moet kijken om deze puzzel op te lossen? Info grub leverde trouwens op:[code:1:b6cbb89810]Geom Error The location of the stage2 or stage1.5 is not in the portion of the disk supported directly by the BIOS read calls. This could occur because the BIOS translated geometry has been changed by the user or the disk is moved to another machine or controller after installation, or GRUB was not installed using itself (if it was, the Stage 2 version of this error would have been seen during that process and it would not have completed the install).[/code:1:b6cbb89810]Dat zegt mij nog niet zoveel ...
Link naar reactie
Dank voor je reactie.[quote:eebc7a2d04="wstolk"]lijkt erop dat je bios de schijf anders ziet dan linux.[/quote:eebc7a2d04]Met linux bedoel je hier grub, neem ik aan. (grub is immers de bootloader, linux moet dan dus nog geboot worden ...) Blijft de vraag waarom het BIOS de ene keer (gewoon opstarten) geen problemen heeft maar de andere keer (remote wake up) wel ... [quote:eebc7a2d04="wstolk"]probeer je HD in je bios eens op normal te zetten (waarschijnlijk staat hij nu op lba)[/quote:eebc7a2d04]Hmm ... even snel gekeken. BIOS setup is zo te zien een vak op zich. Ik zag in elk geval zo snel géén optie rond harde schijf en LBA (wat dat ook moge zijn). Hoe zou een en ander nog meer kunnen zijn omschreven in de BIOS setup?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...