Ga naar inhoud

Red Hat 9 en modem


anoniem

Aanbevolen berichten

Na het installeren van Red Hat 8 en na veel gedonder met mijn PCI-modem (telefoon) uiteindelijk een extern modem aangeschaft en het werkt prima! Op een PC-beurs zag ik Red Hat 9 liggen, 4 cd,s voor een tientje. Gekocht en geinstalleerd, maar mijn modem werkt niet, krijg een foutmelding: error-8. Van alles geprobeerd, niets helpt. Toen van arrenmoede weer RH-8 erop gezet en het draait goed. Een ingeving! probeer inplaats van een nieuwe installatie een update! Gedaan en precies dezelfde klacht. Het contoleren van de cd,s voor de installatie levert geen fouten op. Waar kan het aan liggen? Groeten van Kees.
Link naar reactie
[quote:791cafc4e7="Kees Alflen"]Na het installeren van Red Hat 8 en na veel gedonder met mijn PCI-modem (telefoon) uiteindelijk een extern modem aangeschaft en het werkt prima! Groeten van Kees.[/quote:791cafc4e7]ik heb zelfs mijn PCI-modem onder RH9 aan de praat gekregen..... op mijn Asus laptop! Welke intern en welk extern modem heb je (merk, type en chip als dat lukt). Zet svp er ook even neer, indien mogelijk met weblink, wat je al hebt gedaan voor beiden, om dubbelwerk te voorkomen......
Link naar reactie
Mijn PCI-modem is een Creatix 56 k met een Ambient chip. Ik heb hiervoor een driver gedownload maar het lukte niet om het modem te activeren. Nu heb ik een Sweex 56 k extern modem, ook met een Intel Ambient chipset en dat modem werkt meteen, geen driver te hoeven installeren. Het vreemde id nu dat ik onder RH-9 precies hetzelfde doe, maar ik krijg de Swwex niet geactiveerd. Hij wordt wel herkend bij het installeren. Kees
Link naar reactie
je zou ook eens bij Intel kunnen kijken: http://downloadfinder.intel.com/scripts-df-external/filter_results.aspx?strTypes=all&ProductID=977&OSFullName=Linux%2A&strOSs=39&submit=Go%21 daar staan Ambient types. Ik weet niet of dit het juiste chip nummer is...dus effe checken. Want dat msite ik nog. Hoe vollediger de info hoe meer feedback PS: Van dit type staan zelfs RH9 drivers....
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...