Ga naar inhoud

[gentoo] Kernel panic, no init found


anoniem

Aanbevolen berichten

HELP, dit is een echte help, ik heb een extra hardeschijf en nu heb ik mijn systeem daarop gekopieerd en nu als ik hem opstrat krijg ik de volgende kernle-melding - Warning: unable to open an initial console - Kernel panic: No init foudn. Try passing init= option to kernel Wat moet ik doen, ik krijg hem niet aan de praat. Shit hele /dev/ weg, is dat de oorzaak?
Link naar reactie
/dev wordt toch on-the-fly aangemaakt bij Gentoo (devfs). Dat lijkt me het probleem niet. Overigens is het een error die mij heel bekend voorkomt nadat ik had lopen kutten en volgens mij wordt ie veroorzaakt als je rootpartitie niet klopt. Je hebt je systeem overgezet naar een andere schijf, maar heb je grub/lilo en fstab aan de nieuwe benaming van de schijf aangepast en opnieuw naar het mbr geschreven?
Link naar reactie
[quote:522f77ce6c="Paranoid Android"]linux kan je filesystem niet vinden. Het kijkt bijv. naar hda5 terwijl linux nu op hdb1 staat. Dat moet je via lilo/grub doorgeven aan de kernel d.m.v. de init optie (of aanpassen in /etc/fstab)[/quote:522f77ce6c] nee, als ie root niet kan vinden dan blaat ie 'kernel panic: cannot find root filesystem' ofzoietsdergelijks. wellicht ontbreekt /dev/console ofzo?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...