Ga naar inhoud

Oficieuze C!T Linux Awards #7: beste messagerclient


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb net een nieuwe ontdekt, nl. ayttm (Are You Talking To Me) Dit is een IM-client met ondersteuning voor een hoop IM netwerken (Msn, icq, aim, irc, etc.). Ik zocht vervanging voor gaim, omdat ik zelf vooral msn gebruik en gaim en msn werken niet echt goed samen. Als ik me bijvoorbeeld op "away" zet in gaim, wordt dat niet doorgegeven. Ook kun je in gaim wel personen blokkeren maar niet de-blokkeren (tenminste bij MSN werkt dit niet goed). Dus kijk eens bij ayttm (http://ayttm.sourceforge.net/). 't ding is lekker klein en snel. Groetjes, Wilco
Link naar reactie
[quote:5bb0b02b0b="Marcel de Reus"]Dan heb ik goed nieuws voor je, sinds gister werkt MSN helemaal niet meer vanuit een andere cliënt dan MSN zelf.[/quote:5bb0b02b0b] Ja aan het begin van de week had ik gaim gestemd, maar die kan nu de .trash in omdat ik nu niks meer aan msn-ondersteuning heb. Gebruik nu alleen nog maar Psi omdat die toch wel beter is in jabber dan Gaim. Ik kom met zo'n jabber msn tunnel nog wel in msn trouwens, dus helemaal onmogelijk is het niet. (voorlopig)
Link naar reactie
[quote:687da943c3="Marcel de Reus"]Een hoe? Hoe maak je zo'n tunnel dan, is wel interessant want ik gebruik altijd Psi en jabber, maar mijn broertje gebruikt wel MSN en hij wil dat perse blijven gebruiken, wat inhoud dat hij anders onder Windows gaat werken :o (das nadelig voor mij, want ik gebruik die PC altijd remote :D )[/quote:687da943c3] heel kort ff (moet zo weg). In Psi: 1. in het actie menu staat 'browse service' 2. als je een server hebt uitgekozen die msn tunnel heeft (bv. amessage.de) kan die aanmaken. user + pass invoeren etc. 3. onderin geeft ie de serves aan. daar kan je aangeven om in te loggen. 4. Na 2 a 3 sec gooit ie je hele msn buddylijst in die van jabber. (adres%hotmail.com@msn.gate.jabberserver.ext) Nou maar hopen dat MS die niet blokt :roll: (jabber: timon [at] nedlinux.nl)
Link naar reactie
[quote:f84b04c63e="maximilaan"] Kopete ook nog zie ik, dus storm in glas water gebleken?? Max[/quote:f84b04c63e] Nee zeker niet. Gaim en AMSN komen er niet meer op. Ik weet trouwens niet of de messengers die er wel op komen, dit nu legaal doen volgens de MS EULA oid. Ben al lang blij dat die jabber tunnel er wel op komt (3x hoera voor jabber):D Timon
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...